Lärcentret

Användning av biblioteksmaterial på nätet

Studerande och personal vid Aalto-universitetet kommer åt alla biblioteksmaterial, artiklar, databaser och e-tidningar licensierade av lärcentret varifrån som helst genom att logga in i Aalto-Primo med sitt Aalto-användarnamn. Andra kunder kommer åt materialet via lärcentrets arbetsstationer.

Studerande och personal vid Aalto-universitetet

Logga in i Aalto-Primo för att komma åt materialet du är ute efter (primo.aalto.fi)

Närmare instruktioner för användningen av e-materialet

Vanliga problem, Aalto-inloggning i olika slags nätverk:

Användarvillkor för e-materialet (libguides.aalto.fi, på finska och engelska)

Meddela om fel i e-materialet (selfservice.esupport.aalto.fi, på engelska)

Instruktioner för att länka till olika typer av e-material och för att lägga till bibliotekslänkar i Google Scholars sökresultat:

Länka till licensierat e-material (libguides.aalto.fi, på finska och engelska)

Övriga kunder

Det är möjligt att använda e-materialet på vissa av Harald Herlin-lärcentrets arbetsstationer, som även är tillgängliga för kunder utanför Aalto-universitetet.

Harald Herlin-lärcentrets arbetsstationer (libguides.aalto.fi, på finska och engelska)

Användarvillkor

Användarvillkor för e-material licensierat av Aalto-universitetets lärcenter vid  (libguides.aalto.fi, på finska och engelska)

Kontaktuppgifter: Harald Herlin-lärcentret

Kontaktuppgifter som rör hela lärcentret. Vårt huvudverksamhetsställe är Harald Herlin-lärcentret (Otnäsvägen 9).

Aerial photo of the campus
  • Publicerat:
  • Uppdaterad: