Voita matka Berliinin Falling Walls –pitchauskilpailuun

Suomen kilpailu järjestetään Design Factorylla Otaniemessä 19. syyskuuta. Ilmoittaudu mukaan 5. syyskuuta mennessä.

Suomen Falling Walls -kilpailu järjestetään 19. syyskuuta. Voit ilmoittautua mukaan 5. syyskuuta mennessä, jos haluat olla mukana pitchaamassa tutkimus- tai liikeideaasi. Samalla voit voittaa matkan Berliiniin, jossa järjestetään kansainvälinen loppukilpailu 8. marraskuuta.

Tapahtuma on yleisölle avoin. Kaikki ovat tervetulleita seuraamaan kilpailua 19.9. klo 11.00 alkaen Design Factorylle Otaniemeen. Tapahtumassa on kahvitarjoilu, joten ilmoittauduthan yleisöksi tästä.

PITCHAUS

• Esittele tutkimushankkeesi, liiketoimintasuunnitelmasi tai yhteiskunnallinen aloitteesi – kolmessa minuutissa!
  • Osallistu kiinnostaviin keskusteluihin ja verkostoidu muiden innovaattoreiden ja asiantuntijoiden kanssa.

KUKA VOI OSALLISTUA

• Ideat kaikilta aloilta ovat tervetulleita!
  • Hae nyt, jos olet tutkinto- tai tohtoriopiskelija, tutkijatohtori, asiantuntija tai yrittäjä.

AIKATAULU

• Tee hakemus verkossa viimeistään 5. syyskuuta

PALKINTO

• Matka Berliiniin (matkakulut korvataan)
  • Osallistuminen Falling Walls –loppukilpailuun Berliinissä 8. marraskuuta. Loppukilpailun voittaja pääsee puhumaan myös Falling Walls –konferenssin päälavalla 9. marraskuuta. Lisäksi hän saa rahapalkinnon ja mahdollisuuden Springer Nature -kustantajan kuuden kuukauden virtuaaliseen Nature Careers -residenssiin.
  • Pääsy Falling Walls –konferenssiin, jossa kohtaavat tieteen, teollisuuden ja politiikan päätöksentekijät.

Suomen Falling Walls -kilpailun järjestävät yhdessä Aalto-yliopisto ja Tekniikan Akatemia TAF.

Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

Robotiikka ja autonomiset järjestelmät kehittyvät nopeasti. Algoritmit, jotka kestävät häiriöitä ja epävarmuustekijöitä järjestelmässä ja ympäristössä, ovat kehityksen kannalta kriittisiä.
Kesäinen Otaniemen rantanäkymä, jossa Aalto-yliopiston logo ja tapahtuman nimi sekä VTT:n ja Avoimen tieteen logot.
Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Avoimen tieteen kesäpäivät pidetään Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksella ja Zoomissa 3.–4.6. Ilmoittauduthan 3.5. mennessä!
Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Italialaisen muotoilijan ja japanilaisen arkkitehdin suomalaisesta kulttuurista inspiroitunutta yhteistyötä nähdään Salone del Mobile -messuilla Milanossa huhtikuussa. INTERDEPENDENCE-näyttelyssä on esillä myös muita projekteja Aallosta.
A glass needle probes a tiny droplet sitting on a black surface.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Fyysikot onnistuivat selittämään tuntemattoman voiman, joka kiskoo vesipisaroita huippuliukkailla pinnoilla

Tulokset auttavat kehittämään aiempaa liukkaampia pintoja, jollaisia hyödynnetään esimerkiksi lääketeollisuudessa ja liikenteessä.