Tutkijat pystyttivät näyttelyn vanhojen taideteosten uudelleentulkinnoista

Median laitoksen tutkijaryhmä on ollut kokoamassa Mix it up! -näyttelyä Kööpenhaminaan. Näyttely on avoinna 29.–31.5.2015.

Tanskan kansallismuseossa (Statens Museum for Kunst, SMK) on esillä nykytaiteilijoiden uudelleentulkintoja museon historiallisista taideteoksista. Näyttelyllä on sitoutettu taitelijat ja suunnittelijat kokeilemaan ja kokemaan museon omia taideteoksia. Kokoelmissa on teoksia 700 vuoden ajalta Tanskasta, Euroopasta ja myös muualta maailmasta. Monet teokset ovat niin vanhoja, että niiden tekijänoikeudet ovat rauenneet. Siksi niitä voi käyttää uudelleen raakamateriaalina uusissa taiteellisissa projekteissa.

Näyttelyn pystyttämisen lisäksi kahdella Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun opiskelijalla, Neea Laaksolla ja Kati Hyypällä, on teokset näyttelyssä.

Tohtorikoulutettava Kati Hyyppä (Median laitos)
As light goes by - electromehanical machine

Maisteriopiskelija, tutkimusassistentti Neea Laakso
Free? – laser cut light-and-shadow piece

Näyttely on osa EU:n rahoittamaa Europeana Creative Projectia

Lisätietoja:

Sanna Marttila
[email protected]

Kuvassa Neea Laakson oman työnsä pohjana käyttämä teos, jonka on tehnyt Christoffer Wilhelm Eckersberg vuonna 1820. Teos on nimeltään Bella and Hanna. Lisätietoja teoksesta museon sivuilta.

Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
Joukko ihmisiä kävelee Lehmuskujaa pitkin kesällä
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Vahva kokonaistulos: Suomen Akatemialta 27,5 miljoonaa euroa tutkimukseen

Akatemiatutkija- ja akatemiahankerahoituksen sai yhteensä 52 aaltolaista. Aalto-yliopistolle myönnetty rahoitus on kokonaisuudessaan 27,5 miljoonaa euroa.