Tutkijat pystyttivät näyttelyn vanhojen taideteosten uudelleentulkinnoista

Median laitoksen tutkijaryhmä on ollut kokoamassa Mix it up! -näyttelyä Kööpenhaminaan. Näyttely on avoinna 29.–31.5.2015.

Tanskan kansallismuseossa (Statens Museum for Kunst, SMK) on esillä nykytaiteilijoiden uudelleentulkintoja museon historiallisista taideteoksista. Näyttelyllä on sitoutettu taitelijat ja suunnittelijat kokeilemaan ja kokemaan museon omia taideteoksia. Kokoelmissa on teoksia 700 vuoden ajalta Tanskasta, Euroopasta ja myös muualta maailmasta. Monet teokset ovat niin vanhoja, että niiden tekijänoikeudet ovat rauenneet. Siksi niitä voi käyttää uudelleen raakamateriaalina uusissa taiteellisissa projekteissa.

Näyttelyn pystyttämisen lisäksi kahdella Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun opiskelijalla, Neea Laaksolla ja Kati Hyypällä, on teokset näyttelyssä.

Tohtorikoulutettava Kati Hyyppä (Median laitos)
As light goes by - electromehanical machine

Maisteriopiskelija, tutkimusassistentti Neea Laakso
Free? – laser cut light-and-shadow piece

Näyttely on osa EU:n rahoittamaa Europeana Creative Projectia

Lisätietoja:

Sanna Marttila
[email protected]

Kuvassa Neea Laakson oman työnsä pohjana käyttämä teos, jonka on tehnyt Christoffer Wilhelm Eckersberg vuonna 1820. Teos on nimeltään Bella and Hanna. Lisätietoja teoksesta museon sivuilta.

URL kopioitu

Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.
Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto panostaa sellututkimukseen edistääkseen siirtymää kohti vähähiilistä taloutta

Useat yliopistot, tutkimusorganisaatiot ja yritykset perustavat uraauurtavan EFP-tutkimusohjelman (Emission Free Pulping) perinteisten sellunvalmistusprosessien uudistamiseksi. Ohjelman teollisen mittakaavan merkityksellisyys edellyttää tutkijoiden ja teollisuuden kansainvälistä yhteistyötä.
KPMG:n räätälöity projekti, tiimi koolla
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojektissa analysoitiin KPMG:n asemaa Suomen nopeasti kasvavilla konsultointimarkkinoilla

Tutkimuksen mukaan konsultointimarkkinat ovat kasvaneet poikkeuksellisen paljon viimeisten viiden vuoden aikana. Teknologiakonsultointi on viitoittanut kasvua ja se muodostaa suurimman osan markkinoista.
Digital Education Council
Yhteistyö Julkaistu:

Kauppakorkeakoulu Digital Education Councilin jäseneksi

Allianssilla on yhteinen visio kestävän kehityksen edistämiseksi korkeakoulutuksessa.