”Tunsin oloni tervetulleeksi, vaikka en olekaan fyysisesti kampuksella” – uudet Kauppakorkeakoulun maisteriopiskelijat pääsivät verkostoitumaan alumnien kanssa etänä

Kauppakorkeakoulun alumnit sekä uudet maisteriopiskelijat kokoontuivat yhteen verkostoitumaan Zoom-alustalla. Alumnit tarjosivat hyödyllisiä vinkkejä maisteriopintoihin, uraan sekä työllistymiseen.
Ulkokuva Kauppakorkeakoulusta. Kuva: Unto Rautio / Aalto-yliopisto

Kauppakorkeakoulun ura- ja rekrytointipalvelut sekä alumnisuhteet järjestivät orientaatioviikolla vuosittaisen Welcome Evening -tilaisuuden, johon osallistui yli 150 uutta maisteriopiskelijaa. Tilaisuuden tarkoituksena on tarjota uusille maisteriopiskelijoille mahdollisuus tutustua erilaisiin urapolkuihin jo maisteriopintojen alkuvaiheessa ja toivottaa heidät tervetulleiksi Kauppakorkeakoulun yhteisöön. Tilaisuuteen oli kutsuttu 22 Kauppakorkeakoulun alumnia jakamaan omia kokemuksiaan opinnoista, työelämästä sekä urapoluistaan.

Verkostoituminen etäyhteyksilläkin sujui hyvin

Aalto-yliopiston orientaatioviikko järjestettiin pääsääntöisesti etäyhteyksillä, eikä tämäkään tilaisuus tehnyt siinä poikkeusta. Tilaisuus pidettiin Zoom-alustalla, ja alkuosiossa Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden päällikkö Jonna Söderholm kertoi koulumme tarjoamista ura- ja rekrytointipalveluista, räätälöidyistä opiskelijoiden yritysprojekteista sekä Kauppakorkeakoulun alumnitoiminnasta.

Tämän jälkeen alumnit ja opiskelijat jaettiin pääaineiden mukaan Zoomissa breakout-huoneisiin, joissa opiskelijat pääsivät keskustelemaan oman pääaineen alumnien kanssa. Breakout-ryhmien toimivuus ja jaon automaattisuus saivat kiitosta sekä alumneilta että opiskelijoilta.

Alumneilta hyödyllisiä neuvoja opiskelijoille

Tilaisuuden tärkein anti olivat keskustelut alumnien kanssa. ”Oli inspiroivaa ja motivoivaa kuulla meille relevantteja uratarinoita”, eräs opiskelija kommentoi. Myös kansainväliset opiskelijat saivat rohkaisua työnhakuun Suomessa; ”Ulkomaalaisena oli erityisen kiinnostavaa, että tilaisuudessa oli alumneja, jotka ovat myös tulleet ulkomaalaisena Suomeen. Keskustelujen myötä tunnen itseni paljon itsevarmemmaksi tällä uudella työmarkkinalla.”

Johtamisen alumni Laura Palosaari, joka työskentelee Deloittella Senior Human Capital -konsulttina, kertoo opiskelijoiden olleen kiinnostuneita myös yritysten tarjoamista harjoittelujaksoista sekä vinkeistä ensimmäisen oman alan työpaikan löytämiseen. Palosaari vinkkasi opiskelijoita myös hyödyntämään mahdollisuudet kehittää omia esiintymis-, fasilitointi- ja projektijohtamisen taitoja.

Sekä Palosaari että taloustieteen alumni Samuele Machì kertoivat, että myös harrastustoiminnan parissa voi oppia tärkeitä taitoja työelämää ajatellen, ja niiden avulla voi erottua positiivisesti työnantajan silmissä. Machìtyöskentelee Commercial Managerina Nokialla. Lisäksi Machìkehotti opiskelijoita ottamaan kaiken hyödyn irti poikkeusoloista johtuvasta virtuaalityöskentelystä, sillä monissa globaaleissa yrityksissä työskentely etätiimeissä on hyvin yleistä.

Lisätietoja:

Järjestämme vuoden aikana useampia erilaisia Kauppakorkeakoulun uratilaisuuksia opiskelijoiden ja alumnien kesken. Katso ura- ja rekrytointipalvelujen tulevat koulutukset ja tilaisuudet Aalto JobTeaserista (vaatii aalto-kirjautumisen)!

Kysymyksiä? Olethan yhteydessä: [email protected], [email protected].

CDL

Career Design Lab: ura- ja rekrytointipalvelut

Ura- ja rekrytointipalvelut opiskelijoille.

Palvelut
Better Business - Better Society seminar in December 2019, School of Business alumni networking after the seminar

Kauppakorkeakoulun alumneille

Kauppakorkeakoulun alumniyhteisö tarjoaa mahdollisuuksia elämänlaajuiseen oppimiseen, verkostoitumiseen sekä paremman liiketoiminnan ja yhteiskunnan rakentamiseen. Liity alumniyhteisöömme!

Kauppakorkeakoulu
Opiskelijoita käytävällä. Kuva: Aalto-yliopisto / Aino Huovio

Kauppakorkeakoulusta valmistuneet työelämässä

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulusta valmistuneet työllistyvät hyvin koulutustaan vastaaviin hyväpalkkaisiin tehtäviin. Tältä sivulta löydät tietoa valmistuneidemme työllistymisestä sekä urakehityksestä.

Kauppakorkeakoulu

Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Verkkosivusto tarjoaa työkaluja opiskelijatiimien tukemiseen koko projektikurssin ajan.
Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa viestintäsovelluksissa vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi turvallinen langaton viestintä ja hajautettu laskenta.
Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Mikkelin kampuksen alumnit juhlistivat International Business -ohjelman 35-vuotista olemassaoloa

Yli 200 BBA-/BScBA-ohjelman alumnia saapui juhliin Kauppakorkeakoululle Otaniemeen.