Tiedolla johtamisen opetusyhteistyö Knowit Oy:n kanssa jatkuu

Laskentatoimen laitoksen yhteistyön myötä opiskelijat saavat mahdollisimman tuoreen näkemyksen taloushallinnon järjestelmistä.

Yhteistyön ansiosta Kauppakorkeakoulu tarjoaa valmistumassa oleville laskentaekonomeille hyvin liiketoimintalähtöistä ja käytännön relevanssia painottavaa tietojärjestelmien opetusta. Siten opiskelijat saavat mahdollisimman tuoreen näkemyksen taloushallinnon järjestelmistä ja tiedolla johtamisesta.

Taloushallinnon tietojärjestelmät ovat nykyisin yhä integroituneempia organisaation muihin tietojärjestelmiin. Laskentaekonomien tuleekin hallita sekä laskennan sovellukset että näiden rooli osana organisaation tietojärjestelmien kokonaisuutta. Tietojärjestelmät ovat tärkeä osa laskentaekonomin päivittäistä työnkuvaa ja erityisesti tiedolla johtamisen ja business intelligence -työkalujen merkitys korostuu jatkuvasti kaikilla toimialoilla.

Opetus pohjautuu entistä enemmän ajan viimeisimmän tutkimustiedon sekä yrityselämässä vaadittaviin taitoihin.

− Viimeaikaisten tutkimustulosten mukaan tietojärjestelmien kehittyminen on muokannut laskentaekonomilta vaadittavia taitoja siten, että järjestelmistä saatavaa tietoa täytyy osata analysoida entistä paremmin. Analyyseillä voidaan aidosti tukea liikkeenjohdon päätöksentekoa jatkuvasti monimutkaisemmassa liiketoimintaympäristössä, kertoo Kauppakorkeakoulun laskentatoimen laitoksen johtaja Teemu Malmi.

− Opetusta uudistetaankin opiskelijoiden toiveita ja yrityselämän tarpeita kuunnellen, Malmi sanoo.

− Tietojärjestelmät ovat tärkeä osa laskentaekonomin päivittäistä työnkuvaa ja erityisesti perus- ja liiketoimintatietojen hyödyntämis- ja hallinnointiratkaisujen (MDM, BI) merkitys korostuu jatkuvasti kaikilla toimialoilla, sanoo Knowit Oy:n toimitusjohtaja Ville Särmälä.

Lisätietoja:
Professori Teemu Malmi, puh. 040 510 0827, [email protected]
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu

Toimitusjohtaja Ville Särmälä, puh. 0400 601 846, [email protected]
Senior Consultant Timo Halima, puh. 040 3400 650, [email protected]
KnowitOy

Knowit Oy on konsulttiyritys, joka auttaa asiakkaitaan menestymään hyödyntämällä vahvaa ICT-osaamistaan ja toimimalla lähellä, innovatiivisesti ja liiketoimintakeskeisesti. Suomessa Knowitin palvelutarjontaan kuuluvat testaus ja laadunvarmistus, digitaalisen liiketoiminnan ja tiedolla johtamisen ratkaisut sekä asiakaskohtaisten ohjelmistojen kehittäminen ja ylläpito. Knowit toimii Pohjoismaissa yli 1 800 työntekijän voimin, ja se on listattu Tukholman OMX-pörssissä. www.knowit.fi www.knowitgroup.com

Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.