Tervetuloa muuttamaan maailmaa, uusi kemian tekniikan opiskelija!

Kemian tekniikka tarjoaa vastauksia lähes kaikkiin globaaleihin ympäristöongelmiin. Meillä maailmaa muutetaan luonnontieteiden ja tekniikan keinoin.
Dekaani Kristiina Kruus.
Kemian teknikan korkeakoulun dekaani Kristiina Kruus.

Lämpimät onnitteluni opiskelupaikastasi uusi opiskelija. Olet tehnyt hienon valinnan ja ottanut samalla haasteen vastaan. Meillä Kemian tekniikan korkeakoulussa muutetaan maailmaa luonnontieteen ja teknologian keinoin. Opiskelijana olet mukana tekemässä muutosta.

Kemian tekniikka tarjoaa vastauksia ja ratkaisuja lähes kaikkiin aikamme globaaleihin ympäristöongelmiin aina ilmastonmuutoksesta luonnonvarojen ja raaka-aineiden riittävyyteen, maailman muoviongelman ratkaisemiseen ja tekstiiliteollisuuden ympäristökuorman vähentämiseen. Ei ole lainkaan liioiteltua sanoa, että tässä työssä me olemme huippuluokkaa.

Aalto-yliopisto tarjoaa kansainvälisestikin katsoen aivan ainutlaatuisen yhdistelmän luonnontieteitä, tekniikkaa, kauppatiedettä ja taidetta. Toivon, että voit hyödyntää tämän mahdollisuuden opiskelussasi.

Älä epäröi olla yhteydessä ja pyytää apua. Dekaani, professorit ja koko henkilökunta ovat täällä sinua varten. Autamme sinua löytämään oman tiesi. Ole siis utelias ja lähesty uusia haasteita ja ihmisiä rohkeasti.

Olet astumassa valtavaan seikkailuun. Aalto-yliopiston ja Kemian tekniikan korkeakoulun ainutlaatuinen ja upea kampus sekä tiivis opiskelijayhteisö antavat sinulle eväitä koko loppuelämäksi. Ota ajastasi täällä irti kaikki mahdollinen.

Täällä solmit monet elämänmittaiset ystävyyssuhteet ja löydät omat intohimosi ja tavoitteesi. Juuri siksi opiskelu yliopistossa on niin tärkeää aikaa ihmisen elämässä.

Tervetuloa, onnea ja hyvää menestystä opintoihin. Oletko valmis? Paremman maailman tekeminen alkaa tästä päivästä.

Kristiina Kruus
Dekaani
Kemian tekniikan korkeakoulu

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: