Tasavallan presidentin kunniamerkit Reetta Kariselle ja Annika Tuomolalle

Kemian tekniikan korkeakouluun on myönnetty kaksi tasavallan presidentin kunniamerkkiä. Reetta Kariselle myönnettiin Suomen valkoisen ruusun ritarikunnan ritarimerkki ja Annika Tuomolalle Suomen valkoisen ruusun ritarikunnan 1. luokan mitali kultaristein.
Awards
Rita Heinrichs (vas.), Sari Töyrylä, Annika Tuomola, Reetta Karinen, Kristiina Kruus ja Ari Jokilaakso. Kuva: Virpi Raski, Aalto-yliopisto

Palkintojen perustelut:

TkT Reetta Karinen on toiminut pitkään lehtorina teknillisen kemian alalla. Hänen tutkimusalansa on Suomen teollisuuden kannalta hyvin keskeinen ympäristöystävällisten teknologioiden kehittämisessä. Vanhempi yliopistonlehtori Karinen on erittäin pidetty ja arvostettu. Opiskelijoiden arvostusta osoittaa, että hän on pitkäaikainen Oltermanni Kemistikillassa.  Hänen vahvuuksiaan ovat erinomaiset pedagogiset kyvyt ja substanssiosaaminen, opetuksen selkeys ja järjestelmällisyys, sekä muita edellä olevat digitaidot. Hän jakaa mielellään omaa osaamistaan, ja mm. etätyöskentelyn aikana muut saivat hyviä käyttäjävinkkejä digiasioissa.

Uransa aikana hän on myös ansiokkaasti osallistunut tutkimukseen. Yhteistyö kahden professorin kanssa on tuloksellista ja positiivista.

Reetta Karinen on aina valmis osallistumaan yhteisten asioiden hoitamiseen.  Hän on tällä hetkellä jäsen Koulutusneuvostossa ja Opetustaitojen arviointiryhmässä. Lisäksi hän osallistuu rekrytointityöryhmiin, ja nauttii varauksetonta arvostusta kollegojensa ja muun henkilökunnan keskuudessa. Hän saa luotua toiminnallaan jatkuvuutta ja innostusta niin opiskelijoihin kuin kollegoihinsa.

Annika Tuomola on ansioitunut ja erinomainen työntekijä, jolla on ollut pitkä työura yritys- ja korkeakoulumaailmassa. Hän on ollut erittäin tunnollinen ja luotettava työntekijä, joka on omalta osaltaan tukenut suomalaista koulutusta ja tutkimusta. Annika Tuomola toimi yli 10 vuotta Nokian palveluksessa IPR-osaston sihteerinä. Nokialta hän siirtyi TKK:n palvelukseen Kemian tekniikan osastolle toimistosihteeriksi 1.5.2006 ja työskentelee edelleen Aalto-yliopiston kemian tekniikan korkeakoulussa taloussihteerin nimikkeellä.

Annika Tuomola on työskennellyt vuoden myös yliopiston johdon sihteerinä ja hän menestyi myös näissä tehtävissä erinomaisesti. Hän on toiminut haastavissa tehtävissä asiantuntijaorganisaatiossa asiantuntevasti ja omatoimisesti. Annika Tuomola on ottanut vastuuta käytännön asioiden toteuttamisesta ja erityisesti tilaisuuksien sujuvat järjestelyt ovat hänen ominta osaamisaluettaan. Iloisella ja myönteisellä asenteellaan hän on osaltaan vaikuttanut koko työympäristön ilmapiiriin ja työhyvinvointiin.

Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa tietoliikenteessä vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi langaton viestintä.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

kukka-asetelma

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.