Risto Rajala nimitetty professoriksi tuotantotalouden laitokselle

Risto Rajala (Associate Professor, KTT) on nimitetty professoriksi Perustieteiden korkeakoulun tuotantotalouden laitokselle. Hänen professuurinsa kohdistuu erityisesti palvelujen suunnittelun ja johtamisen kysymyksiin.
Risto Rajala standing in front of a window at Aalto University Campus.
Risto Rajala

Professori Risto Rajalan tutkimus tarkastelee teknologiayritysten palveluliiketoiminnan johtamista ja teknologiateollisuuden muutosta kohti palvelupohjaista arvon tuottamista. Rajalan tutkimustyö kehittää tieteellistä tietämystä järjestelmätason haasteista, jotka liittyvät teollisen toiminnan kestävyyttä tukevien palveluinnovaatioiden toteutukseen sekä monimutkaisten tuote-palvelujärjestelmien hallintaan.

”Minua inspiroi työskentely erinomaisten kollegoiden ja tuotantotalouden opiskelijoiden kanssa tuottaen uutta tieteellistä tietoa teknologialiiketoiminnan johtamisesta. Opimme joka päivä uutta tutkimalla palvelujärjestelmien kehittämistä ja analysoimalla arvoa tuottavan toiminnan muutoksia,” Risto kertoo jatkaessaan työtään Aalto-yliopiston professoreiden urapolun seuraavalla tasolla.

Tuotantotalouden laitos toimii tiedeyhteisönä alansa kärjessä sekä kolmen koulutusohjelman – Tuotantotalouden ohjelma, Informaatioverkostojen ohjelma ja Aalto Ventures Program – tuottajana yhteistyökumppaniensa kanssa.

”On ilo työskennellä monipuolisten tutkijoiden kanssa, jotka tekevät tiivistä yhteistyötä teollisuusyritysten kanssa, rakastavat työtään opiskelijoiden parissa ja avaavat uusia mahdollisuuksia uuden tieteellisen tiedon tuottamiseen. Risto on todellakin yksi heistä”, sanoo tuotantotalouden laitoksen johtaja Jens Schmidt.

Risto Rajala

T307 Dept. Industrial Engineering and Management

Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
Två studentar på Aalto-universitetets campus
Opinnot Julkaistu:

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Miia Mäkelä
Nimitykset Julkaistu:

Miia Mäkelä on nimitetty Associate professorin tehtävään Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle

MMT (Mikrobiologia) Miia Mäkelä on nimitetty Aalto-yliopiston Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle tenure track -urapolulle Associate professorin vakituiseen tehtävään 1.9.2024 alkaen.