Professori Erkki Ikonen EMPIR-komitean puheenjohtajaksi

Hän aloittaa kolmivuotisen puheenjohtajakautensa tammikuussa 2016.
ikonenerkkiwww_fi.jpg

EURAMET (European Association of National Metrology Institutes) on valinnut Aalto-yliopiston professori Erkki Ikosen EMPIR-komitean puheenjohtajaksi. EMPIR-komitea kokoontui Prahassa joulukuun alussa.

EMRP/EMPIR on metrologiaan liittyvä eurooppalainen tutkimusohjelma, jota hallinnoi EURAMET ja sitä johtaa EMPIR-komitea. Professori Ikonen aloittaa kolmivuotisen puheenjohtajakautensa tammikuussa 2016. Tutkimusohjelman rahoitusosuudesta on saatu Suomeen yli 5 %, josta suurin osa on kohdistettu Mittatekniikan keskus MIKESille (nykyisin VTT) ja Aalto-yliopistolle.

EMRP on Euroopan metrologian tutkimus- ja kehitysohjelma, joka on rinnakkainen EU:n 7. puiteohjelmalle. EMPIR-ohjelma on vastaavasti rinnakkainen EU:n H2020-ohjelmalle. Ohjelmiin on sitoutunut yli 20 Euroopan maata ja niiden tarkoituksena on integroida eurooppalainen metrologian tutkimus yhteisten päämäärien toteuttamiseen. EMRP/EMPIR tarjoaa eurooppalaiset resurssit mittauksiin liittyvien haasteiden ratkaisemiseksi yhteisprojekteissa.

Ikonen työskentelee professorina signaalinkäsittelyn ja akustiikan laitoksella. Hän on ollut aktiivisesti mukana EURAMETin työssä jo 20 vuoden ajan.

Lisätietoa:
EURAMET www.euramet.org
MIKES ja EMPIR msu.euramet.org

Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.
Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

KPMG:n räätälöity projekti, tiimi koolla
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojektissa analysoitiin KPMG:n asemaa Suomen nopeasti kasvavilla konsultointimarkkinoilla

Tutkimuksen mukaan konsultointimarkkinat ovat kasvaneet poikkeuksellisen paljon viimeisten viiden vuoden aikana. Teknologiakonsultointi on viitoittanut kasvua ja se muodostaa suurimman osan markkinoista.
Digital Education Council
Yhteistyö Julkaistu:

Kauppakorkeakoulu Digital Education Councilin jäseneksi

Allianssilla on yhteinen visio kestävän kehityksen edistämiseksi korkeakoulutuksessa.