Pelialan opinnäytekilpailun 2015 yliopistosarjan voitto Otso Hannulalle
Tietotyön yleistymisen myötä tiedon luomiseen, jalostamiseen ja jakeluun liittyvien mallien ja menetelmien merkitys on nopeasti kasvanut. Hankkeessa kehitetyn tiedonluomispelin kautta Hannula tutkii, miten pelillisyyttä voidaan hyödyntää palvelusuunnittelussa. Palkintoraati kiittää eritoten Hannulan ennakkoluulotonta pyrkimystä rakentaa siltaa yhteiskehittämisen menetelmien, peli-perustaisen oppimisen ja pelitutkimuksen välille.
- Kilpailuun lähetettiin tänä vuonna ennätysmäärä lopputöitä, ja töiden taso oli kauttaaltaan korkea. Tutkielmat edustivat huomattavan monia tieteenaloja tietojenkäsittelystä hoitotieteeseen ja markkinoinnista historiatieteeseen. Voittajatöissä arvostimme eritoten tietoista pyrkimystä lähteä laajentamaan pelitutkimuksen kenttää uusiin suuntiin, palkintoraadin puheenjohtaja dosentti Olli Sotamaa toteaa.
Pelialan vuosittaiset opinnäytepalkinnot jaettiin nyt kolmannen kerran. Palkinnon jakavat yhteistyössä pelitutkijoiden verkosto DiGRA Finland sekä suomalaisen pelialan kattojärjestö Neogames. Kilpailuun osallistui kaikkiaan 35 työtä kuudestatoista eri oppilaitoksesta.
Lisätietoja:
Otso Hannula
Tohtorikoulutettava
Tuotantotalouden laitos, SimLab
Aalto-yliopisto, Perustieteiden korkeakoulu
puh: +358 50 3160972
e-mail: [email protected]
http://tuta.aalto.fi/simlab