Palaa tunnelmiin – Aalto Day One -tallenne julkaistu

Aalto-yliopiston lukuvuoden avajaisseremonian ja Aalto Partyn verkkolähetystä seurasi yhteensä lähes 3500 katsojaa.
AYY:n Milja Leinonen ja rehtori Ilkka Niemelä Day One -tapahtumastudiossa
AYY:n puheenjohtaja Milja Leinonen ja rehtori Ilkka Niemelä Day One -tapahtumastudiossa. Kuva Mikko Raskinen, Aalto-yliopisto

Aalto-yliopiston 12. lukuvuosi avattiin suorassa verkkolähetyksessä 7. syyskuuta. Koko lähetystä – avajaisseremoniaa ja Aalto Partya – seurasi yhteensä lähes 3500 Aalto-yhteisön jäsentä: opiskelijoita, henkilöstöä, alumneja ja kumppaneita. Lukuvuoden avajaiset lähetettiin studiosta kampukselta Espoon Otaniemestä.

Kiitos kun olit mukana!

Palaa alla olevilta tallenteilta ja uutisista avajaisseremonian tunnelmiin ja kohokohtiin: avajaisseremonia kokonaisuudessaan, rehtori Ilkka Niemelän puhe sekä Aalto-yliopiston ylioppilaskunnan puheenjohtaja Milja Leinosen puhe.

Avajaispuheen studiotilanne

Aalto-yliopiston Ilkka Niemelä: ”Leikkaukset tutkimuksesta ovat aina leikkauksia myös koulutuksesta”

Lukuvuoden avajaisissa puhuivat myös EU:n kansainvälisistä kumppanuuksista vastaava komissaari Jutta Urpilainen ja ylioppilaskunnan puheenjohtaja Milja Leinonen. Avajaiset toteutettiin virtuaalisesti.

Aalto Distinguished Professor Risto Ilmoniemi. Photo: Mikko Raskinen

Aalto-professoriksi nimitetty Risto Ilmoniemi kehittää tiimeineen uudenlaista aivostimulaattoria

Tulevaisuudessa tekoälyä hyödyntävät itseohjautuvat aivostimulaattorit voivat auttaa miljoonia aivosairauksista kärsiviä potilaita, sanoo teknillisen fysiikan professori, joka uskoo parhaiden tutkimustulostensa olevan vielä nurkan takana. Salaa urakoiduista kieliopinnoista on ollut iloa yli 40 vuotta kestäneellä, ympäri maailmaa vieneellä tutkijanuralla.

Rehtori Ilkka Niemelä, AYY:n Milja Leinonen, opiskelijajuontajat ja Aalto-professori Risto Ilmoniemi Aalto Day One -tapahtumastudiossa

Aalto-tunnustuspalkinnot 2021 julki

Aalto-yliopiston henkilöstöä palkittiin lukuvuoden avajaisissa erinomaisesta työstä yliopiston menestymiseksi.

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Mikkelin kampuksen alumnit juhlistivat International Business -ohjelman 35-vuotista olemassaoloa

Yli 200 BBA-/BScBA-ohjelman alumnia saapui juhliin Kauppakorkeakoululle Otaniemeen.
Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Lahjoittajatarina - Yrjö Sotamaa: ”Yliopiston tukeminen on meidän oman tulevaisuutemme rakentamista”

Professori emeritus on yhä aktiivinen muotoilun vaikuttaja niin kotimaassa kuin kansainvälisellä kentällä. Hän on nykyään myös Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kuukausilahjoittaja.
Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.