Osallistu Dipoli Living Roomin tupaantuliaisiin

Dipolissa rakentuu kolmen viikon aikana, 27. lokakuuta asti yhteisöllinen näyttelyprojekti. Dipoli Living Roomin ideana
on, että yliopistoyhteisö kokoaa näyttelyn kollektiivisesti tuomalla siihen esineitä, jotka edustavat osallistujien tutkimusta.
Dipoli Living Room exhibition, 2017. Installation view. Image courtesy of Katie Lenanton.

Näyttelyn ideasta ja toteutuksesta vastaa kuraattori Katie Lenanton, joka toivottaa kaikki tervetulleiksi osallistumaan hankkeeseen. Hän kutsuu ihmisiä tuomaan osaksi näyttelyä esineen, julkaisun, palkinnon tai jotain muuta heidän tutkimustaan edustavaa. Myös videot ja muu digitaalinen sisältö ovat tervetulleita. Jokainen tuote asetetaan sille sopivaan kontekstiin ja esitellään näyttelykävijöille informaatiotekstin kera. Näyttelyn päätteeksi kaikki esineet kuvataan ja palautetaan omistajalle

“Ajatuksena on, että näyttely kasvaa koko sen keston ajan, joten se on valmis viimeisenä päivänään. Kaikki ovat tervetulleita tekemään näyttelyä yhdessä ja näyttämään, mitä Aalto-yliopiston upeat osaajat ovat tuottaneet", Lenanton sanoo. Hän työskentelee itse paikan päällä päivittäin klo 12-16, ja kerää esineitä ja keskustelee osallistujien kanssa. Esineet voi myös jättää Dipolin infotiskille klo 8-22 välisenä aikana.

Aika: 4.-27.10.2017
Paikka: Dipolin näyttelytila
Lisätietoa: [email protected]

kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.
Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

Robotiikka ja autonomiset järjestelmät kehittyvät nopeasti. Algoritmit, jotka kestävät häiriöitä ja epävarmuustekijöitä järjestelmässä ja ympäristössä, ovat kehityksen kannalta kriittisiä.
Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Kampus Julkaistu:

Pyörävarkaudet lisääntyneet kampuksella – muista lukita pyöräsi kunnolla

Kevään myötä pyörävarakaudet Aalto-yliopiston kampuksella ovat kasvaneet.