Opiskelijat ja työnantajat kohtasivat monipuolisesti virtuaalisen viikon aikana

“Panelistien lähestymistapa työnhakuun oli loistava. Oli hienoa, miten avoimesti he puhuivat menneistä epäonnistumisistaan - sain toivoa ja motivaatiota jatkaa eteenpäin!”

- Opiskelija
Man using computer on a bean bag chair while people are in line on the background

Ensimmäistä kertaa järjestetyn Aalto Talent Expo Virtual Week -tapahtumaviikon aikana opiskelijat ja työnantajat kohtasivat virtuaalisesti lähes sadan eri tapahtuman parissa. Viikon ohjelmaan sisältyi webinaareja, 1:1 tapaamisia, pienryhmätapaamisia, chat-sessioita sekä perinteisemmin CV- ja LinkedIn -klinikka, pikamentorointisessioita ja portfolioarviointeja.

Viikon järjestelyt sujuivat erinomaisesti, mutta opiskelijoiden määrä jäi toivottua pienemmäksi. Viikon eri tapahtumiin ilmoittauduttiin lähes tuhat kertaa, ja mukana oli useita satoja opiskelijoita kaikista Aallon kouluista. Tapahtumien alustana toimi JobTeaser, josta tulee marraskuussa ensisijainen opiskelijaviestinnän kanava urapalveluille. Lisätietoa uudistuksesta löytyy täältä: https://www.aalto.fi/fi/palvelut/rekrytoi-opiskelija.

Opiskelijat kokivat erityisesti 1:1 tapaamiset, webinaarit, CV- ja LinkedIn -klinikan ja pikamentoroinnin hyödyllisiksi. Suosituimmaksi yksittäiseksi tapahtumaksi nousi kansainvälisten Aallon alumnien keskustelupaneeli "Survival Skills in Finnish Working Life", jossa Aallon alumnit keskustelivat suomalaisen työnhaun ja työelämän erityispiirteistä.

"Erittäin hyvä tapaaminen... rekrytoija herätti mielenkiintoni ja pyysi ottamaan yhteyttä tulevaisuudessa!"

- Opiskelija

Fyysistä Aalto Talent Expo -tapahtumaa suunnitellaan tammikuulle 2021, mutta koronavirustilanteesta johtuen vaihtoehtona harkitaan myös virtuaalista toteutustapaa. Mikäli fyysinen messu tammikuussa ei ole mahdollinen, kokemuksia Aalto Talent Expo Virtual Week:sta hyödynnetään ensi vuoden tapahtuman suunnittelussa. Tervetuloa mukaan ensi vuoden alussa!

Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa viestintäsovelluksissa vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi turvallinen langaton viestintä ja hajautettu laskenta.
Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: