Tavoitteena monimuotoisempi hakijakunta
Lukiovierailujen tavoitteena ei ole lisätä hakijoiden määrää, sillä Aallon Kauppatieteiden kandidaattiohjelma on jo nyt hakijamäärältään selvä ykkönen. Se on monena vuonna peräkkäin ollut ensisijaisten hakijoiden määrällä mitattuna Suomen yliopistojen ylivoimaisesti suosituin ohjelma.
Sen sijaan tavoitteena on monimuotoistaa hakijakuntaa ja saada esimerkiksi yhä useampi nuori nainen opiskelemaan kauppatieteitä Aallossa. On yhteiskunnankin kannalta tärkeää kouluttaa riittävästi naisia alalle, jolta valmistuvat pääsevät yhteiskunnassa merkittäviin asemiin ja voivat käyttää osaamistaan yhteisen hyvän rakentamiseen.
”Moni nuori nainen haluaa parantaa maailmaa, mutta ei tule ajatelleeksi, että se voisi tapahtua kaupallisen koulutuksen kautta. Viestimme nuorille onkin, että kaikki fiksut nuoret ovat tervetulleita meille ja että meiltä valmistuneet pääsevät yrityksissä ja muissa organisaatioissa juuri sellaisiin avainasemiin, joissa todella on mahdollisuus vaikuttaa yhteiskunnan kehityksen suuntaan”, Rosin sanoo.
”Jo koulumme motto Better Business – Better Society kertoo, että haluamme paremman liiketoiminnan kautta rakentaa parempaa yhteiskuntaa, joten meiltä saa todella hyvät eväät monenlaisiin mielenkiintoisiin työuriin.”
Lisätiedot ja vierailupyynnöt lukioihin:
Markkinointikoordinaattori Maarika Raitosola (vierailupyynnöt)
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu
046 921 2550
[email protected]
Viestintä- ja markkinointipäällikkö Susanna Rosin
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu
050 476 2340
[email protected]