Opiskele saksaa, puolaa tai syvennä kulttuurienvälisiä taitojasi Unite!-verkkokursseilla

Unite!-yliopistoallianssi tarjoaa opiskelijoille valikoituja kursseja kielistä, viestinnästä ja globaalista osaamisesta. Nämä kurssit ovat avoimia kaikille Aalto-yliopiston opiskelijoille, ja ne voi suorittaa verkossa. Voit osallistua kursseille valmistautuaksesi ulkomailla oleskeluun, sisällyttää kurssit opintoihisi tai vapaaehtoisesti.
International students at Aalto University

Hakuaika saksan ja puolan kursseille sekä Megacity-peliin päättyy 21.2.2023.

Saksa vieraana kielenä - väittely ja keskustelu 1a ja 1b

Kurssilla keskitytään sanalliseen argumentointiin ja keskusteluun saksan kieli vieraana kielenä. Opiskelijat oppivat esittämään itsensä ja argumenttinsa suullisesti. Opiskelijat osallistuvat roolileikkeihin, esityksiin ja keskustelupaneeleihin pareittain ja ryhmissä harjoitellakseen ja parantaakseen taitojaan erilaisissa suullisen viestinnän muodoissa.
1a) joka maanantai klo 09:50-11:30 (CET)/ huhtikuu 2023 - heinäkuu 2023.
1b) joka keskiviikko klo 09:50-11:30 (CET)/ huhtikuu 2023 - heinäkuu 2023.

Kurssit ovat maksuttomia, ne voi suorittaa verkossa, 3ECTS.

Puolan tekninen kieli II - suullinen viestintä

Tämä kurssi on tarkoitettu opiskelijoille, joilla on jo hyvä puolan kielen taito. Opiskelijat harjoittelevat kirjoittamaan teknisistä/tieteellisistä aiheista ja muotoilemaan tekstejä. Kielioppia ja kirjallista ilmaisua parannetaan myös harjoittelemalla erilaisia tekstejä. Tunneilla käytetään ja jaetaan ajankohtaisia tekstejä ja artikkeleita. Opiskelijat kirjoittavat kokeen kurssin lopussa.

Kurssi on maksuton, sen voi suorittaa verkossa, 3 opintopistettä (ECTS).

Megacities - virtuaalinen kulttuurienvälinen simulaatiopeli

Virtuaalinen kulttuurienvälinen simulaatiopeli Megacities toteutetaan yhteistyössä Université de Grenoblen ja Universidade de Lisboan kanssa. Simulaatiopeli on kokemuksellinen oppimismenetelmä, jossa opiskelijat kokevat kulttuurienvälisyyttä leikin kautta kansainvälisyyden, monikielisyyden, virtuaalisuuden ja eri kulttuurien kontekstissa. Opiskelijoita rohkaistaan pohtimaan omia, usein tiedostamattomia käsityksiään normaaliudesta ja siten suhtautumaan rakentavasti ulkomaalaisuuteen ja monikielisyyteen.

Megacities-ohjelmassa kolmen yliopiston opiskelijoiden muodostamat ryhmät kokoontuvat kuusi kertaa 2,5 tunnin ajan. Peli järjestetään torstaisin klo 17.00-20.00 24. huhtikuuta - 30. kesäkuuta 2023 välisenä aikana.

3 opintopistettä

ELITE The Serious Play

Opi viestintästrategioita ja johtamistekniikoita, jotta voit työskennellä paremmin eri taustoista ja maista tulevien ihmisten kanssa erityisesti verkossa. Pelaajia arvioidaan ja he saavat palautetta valinnoistaan, jotka liittyvät johtamiseen, kulttuurienväliseen osaamiseen ja viestintästrategioihin.

Jatkuva ilmoittautuminen, 0 opintopistettä.

Ilmoittautuminen

Saksan ja Puolan kursseja sekä Megacity-peliä koskevien hakemusten määräaika on 21. helmikuuta 2023.

Lisätietoja kursseista saat Uniten Metacampuksesta. Voit ilmoittautua kurssille kurssin otsikon alla olevasta linkistä "apply here". Hakemukset käsitellään saapumisjärjestyksessä.

Unite! -opiskelijana sinulla on pääsy erilaisiin mahdollisuuksiin allianssin digitaalisella alustalla Metacampus, johon pääset yliopiston tunnuksillasi.

Varmista ohjelmastasi, että voit hyväksilukea valitsemasi online kurssit Aalto tutkintoosi.

Jos sinulla on kysyttävää Unite!-verkkokursseille hakemisesta, ota yhteyttä: [email protected]

Yliopistoverkosto Unite!

Unite! on yksi Euroopan komission rahoittamista Eurooppalaiset yliopistot -verkostoista, jonka jäsen Aalto-yliopisto on yhdessä kahdeksan muun korkeatasoisen eurooppalaisen yliopiston kanssa. Unite! pyrkii merkittävästi vahvistamaan opiskelijoiden ja henkilökunnan liikkuvuutta sekä edistämään eurooppalaisen korkeakoulutuksen laatua, osallisuutta ja kilpailukykyä.

Tutustu Uniteen
Unite! logo

Anna palautetta sivusta

Opiskelijan opas uutinen, kuvitus
Opinnot Julkaistu:
From left to right: Lasse Kukkonen, Ida Parkkinen, Luisa Cardoso and Elias Keski-Nisula

Tutustu Uniten opiskelijaedustajiin Eliakseen, Idaan, Lasseen ja Luísaan

Unite!-yliopistoallianssilla on oma opiskelijayhdistyksensä, SURE!
Rows of doctors sitting with their doctoral hats on, photographed from behind

Valmistuneiden tohtoreiden kyselyn tulokset 2023

Valmistuneet tohtorit katsovat saaneensa valmiudet soveltaa itsenäisesti ja kriittisesti tieteellisen tutkimuksen menetelmiä ja luoda uutta tieteellistä tietoa. Lähes puolet suuntaa akateemiselle urapolulle.
Student Guide illustration, news items
Opinnot Julkaistu:

Myötätuntomentorointipilotti Aallon tohtoriopiskelijoille sai positiivista palautetta

Myötätuntoteemaista vertaismentorointia pilotoitiin syyslukukaudella 2023 Aallon tohtoriopiskelijoille. Osallistujat antoivat pilotista erittäin hyvää palautetta.