Oletko uusi data-agenttimme?

Tarjoamme kemian tekniikan korkeakoulun tutkijoille, lehtoreille ja tutkimushenkilökunnalle mahdollisuuden toimia data-agenttina osana tutkimusdatan hallinnan verkostoamme.
Kemiantekniikan opiskelijoita
Kuva: Mikko Raskinen

Data-agentit ovat tutkijoita, jotka toimivat tutkimusdatan hallinnan asiantuntijoina laitoksillaan ja kouluissaan. He tarjoavat laitostensa tutkijoille helposti saavutettavan, ensimmäisen kontaktin datanhallinnan tukeen.

Oletko kiinnostunut kehittymään tutkimusdatan hallinnan asiantuntijaksi ja auttamaan muita hallitsemaan dataansa paremmin? Tukenasi toimiessasi data-agenttina ovat tutkimusdatan hallinnan verkostomme (Research Data Management Network) asiantuntijat, joihin kuuluu tutkijoita, tieto- ja IT-asiantuntijoita ja lakihenkilöitä. Tuen tarjoamisen ja datanhallintatietoisuuden lisäämisen ohella tehtäviisi kuuluu myös lyhyen koulutuksen pitäminen ja datatuen verkostomme kehittäminen.

Sen lisäksi, että saat asiantuntemusta tutkimusdatan hallinnasta palkkakuluistasi osa kompensoidaan. 10 prosenttia palkastasi maksaa Aalto-yliopiston tutkimuspalvelut. Et tarvitse aiempaa kokemusta – kiinnostus ja innostus tieteen tekemisen parantamiseen hyviä datanhallinnan käytäntöjä levittämällä. Arvostamme kuitenkin aiempaa kokemusta avoimesta tieteestä, kuten avoimesta datasta tai ohjelmistoista.

Lähetä hakemuksesi ja CV:si 21. huhtikuuta mennessä osoitteeseen [email protected]. Varmistathan, että hakeminen tehtävään sopii ohjaajallesi.

Kysyttävää? Lisätietoja tehtävästä ja data-agenttiverkostosta tarjoavat:

Antti Rousi, Data Advisor, tutkimuspalvelut, [email protected], 050 379 0670
Lucie Hradecká, tietoasiantuntija, tutkimuspalvelut, [email protected], 050 573 3461

Viisi henkilöä työskentelee pöydän ympärillä / Unto Rautio

Data-agentit

Palvelut
People talking with each other

Tutkimusdatan hallinta ja avoin tiede

Tutkimusdatan hyvä hallinta on osa laadukasta tutkimusprosessia ja luo kilpailuetua. Sivu kokoaa Aalto-yliopiston tuen, palvelut ja ohjeet tutkimusdatan hallintaan.

Palvelut

Metallikuutio, jota kädet koskettaa

IoT Paja Säätiö lahjoittaa miljoona euroa Insinööritieteiden korkeakoululle

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: