Nimikkosaleilla yritykset ja yhteisöt saavat päivittäistä näkyvyyttä kampuksella

Yksi yritysten kanssa toteutettava yhteistyön muotomme on jo pitkään ollut nimikkosalit.
PwC:n nimikkosali Otakaari 1:ssä. Kuva: Roope Kiviranta / Aalto-yliopisto

Omalla nimikkosalillaan yritykset ja yhteisöt pystyvät ennen kaikkea tukemaan opiskelijoita ja kauppatieteiden opetusta myötävaikuttamalla opetustilojen laadukkuuteen ja viihtyvyyteen. Samalla nimikkosali on yksi näkyvä osa yrityksen työnantajakuvan rakentamista opiskelijoiden keskuudessa.

Yritysten nimikkosalit sijaitsevat Kauppakorkeakoulun tiloissa Kandidaattikeskuksessa. Yritysten nimikkosaleja on yhteensä yksitoista, joista jokainen ilmentää yritystä omalla, omaleimaisella tavallaan. Nimikkosali nimetään yrityksen mukaan ja tätä nimeä käytetään yleisesti salista puhuttaessa. Sopimukseen kuuluu, että yritys voi käyttää salia omiin tarkoituksiinsa veloituksetta kaksi kertaa vuodessa.

”Yhteistyöyrityksemme ovat muokanneet saleja ja tehneet opetustiloista oman näköisiään tuomalla saliin esimerkiksi omia brändielementtejään. Näin tiloista on tullut entistä vuorovaikutteisempia ja nykyaikaista oppimista tukevia”, kertoo Anne Johansson Kauppakorkeakoulun Ulkoisista suhteista.

Salit opiskelijoiden suosiossa vuodesta toiseen

Kauppakorkeakoululla vuosittain toteutettavassa opiskelijatyytyväisyyskyselyn yhdessä osiossa selvitetään opiskelijoiden mielipiteitä erilaisista yritysyhteistyön muodoista kampuksella. Nimikkosalit ovat pitäneet pintansa yhtenä suosituimmista yhteistyön muodoista vuosi toisensa jälkeen, sillä ne muistetaan helposti ja niiden ulkoasuista todella pidetään.

”Koska salit nimetään yritysten mukaan ja ne poikkeavat muista opetustiloista ulkonäöllisesti edukseen, opiskelijat muistavat nämä tilat helposti. Niistä tulee vähitellen osa opiskelijoiden arkea kampuksella”, Anne Johansson kertoo.

Kauppakorkeakoulun partneriyritykset käyttävät omia nimikkosalejaan aktiivisesti myös omiin tarkoituksiinsa järjestämällä saleissa esimerkiksi erilaisia tilaisuuksia niin opiskelijoille kuin omalle henkilökunnalleen.

Lisätietoja:
Kauppakorkeakoulun nimikkosalitoiminta

Konecranesin nimikkosali. Kuva: Roope Kiviranta / Aalto-yliopisto

White Aalto logo with exclamation mark standing in the middle of Otaniemi campus in the summertime
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-korkeakoulusäätiö laskee liikkeeseen kaksi joukkovelkakirjalainaa yhteismäärältään 150 miljoonaa euroa

Joukkovelkakirjalainoista saatavat varat käytetään pääasiassa kiinteistöinvestointien rahoittamiseksi otettujen lainojen jälleenrahoitukseen sekä lisäksi yleisiin tarpeisiin.
kuva pikku finlandian puupilarista ja teksti time out

Aalto-yliopisto ravistelee rakentamisen käytäntöjä New European Bauhaus -festivaaleilla Brysselissä

Koko eurooppalaista rakennusalaa kestävään muutokseen kirittävä näyttely Time Out! on esillä Brysselissä 9.–13.4.2024 osana NEB-festivaalia.
Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.
Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto panostaa sellututkimukseen edistääkseen siirtymää kohti vähähiilistä taloutta

Useat yliopistot, tutkimusorganisaatiot ja yritykset perustavat uraauurtavan EFP-tutkimusohjelman (Emission Free Pulping) perinteisten sellunvalmistusprosessien uudistamiseksi. Ohjelman teollisen mittakaavan merkityksellisyys edellyttää tutkijoiden ja teollisuuden kansainvälistä yhteistyötä.