Millä keinoilla syntyy yhteiskunnallista elokuvataidetta?

Elokuvataiteen ja lavastustaiteen laitos näkyy Tampere Film Festivaaleilla monin tavoin 9.-13. maaliskuuta.
Animaatio Novell

ELO järjestää jo perinteiseksi muodostuneen paneelikeskustelun ELON ILTAPÄIVÄKLAFFIT Tampereen elokuvajuhlilla maaliskuussa 2016. Paneelin aiheena tänä vuonna on Kansakunnan muisti ja menestystarina. Paneelissa pohditaan millä keinoilla syntyy yhteiskunnallista ja reagoivaa elokuvataidetta? Voiko suomalainen dokumentaarinen elokuva olla ajankohtaista kadottamatta kansainvälisestikin tunnettua syvää ja visuaalista ominaislaatuaan?

Keskustelu pidetään perjantaina 11.3. klo 18-20 Työväenmuseo Werstaan auditoriossa.

ELO järjestää myös yhteistyössä Tampereen elokuvajuhlien kanssa elokuvanäytöksen (90min) lauantaina 12.3. kello 14:00 Plevna 4:ssa. Näytöksessä näytettävät opiskelijaelokuvat ovat: Miss Zahra, ohjaus: Markus Lehmusruusu, Mausoleum, ohjaus: Lauri Randla, Oravahavaintoja, ohjaus: Sera Martikainen, Muistikuva, ohjaus: Sanna Liljander, Novell, ohjaus: Inka Matilainen sekä Balcony at the End of the World, ohjaus: Marika Laine, Markus Lepistö, Leo Liesvirta, Tommi Mustaniemi.

Lisäksi Tampereen elokuvajuhlille valittiin kotimaiseen kilpailuun viisi elokuvataiteen ja lavastustaiteen opiskelijoiden elokuvaa. Kilpailuun osallistui tänä vuonna 316 elokuvaa, joista korkeintaan 30-minuuttisia oli 273 ja yli 30-minuuttisia 43. Näistä kilpailuun pääsi 42 elokuvaa. ELOn elokuvat ovat:

KAIPUU Sanna Liljander | D | 5′ | 2015

Metropolia/ ELO yhteistuotanto

KOTIMAINEN KILPAILU 8, Pe 11.3. klo 14 Plevna 2, La 12.3. klo 18 Plevna 5

MAUSOLEUM Lauri Randla | F | 26′ | 2016

KOTIMAINEN KILPAILU 8, Pe 11.3. klo 14 Plevna 2, La 12.3. klo 18 Plevna 5

TOIVOLA Kaisa Astikainen | D | 30′ | 2015

KOTIMAINEN KILPAILU 10, Pe 11.3. klo 12 Plevna 5, La 12.3. klo 16 Plevna 2

NOVELL Inka Matilainen | A | 8′ | 2014

KOTIMAINEN KILPAILU 11, Pe 11.3. klo 20 Plevna 5, La 12.3. klo 20 Plevna 2

FEED ME, ADULTS Maira Dobele | D | 3′ | 2015

KOTIMAINEN KILPAILU 11, Pe 11.3. klo 20 Plevna 5, La 12.3. klo 20 Plevna 2

Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu: