Mikä kampuksen ulkoalue kaipaisi puutarhapenkkejä? Ehdota ja ideoi!

Kampukselle asennetaan keväällä 2022 uusia puutarhapenkkejä sekä uutta kasvillisuutta. Ehdota näille sopivinta paikkaa ja vaikuta kampuksen viihtyisyyteen.
Parkly puutarhapenkit
Esimerkkikuva toteutuneesta puutarhapenkkiryhmästä. Kuva: Parkly Oy

Aalto-yliopiston opiskelijat kutsuttiin viime vuonna miettimään hyvinvointia edistäviä ideoita sekä äänestämään ideoista voittajan ”yksi euro jokaiselle opiskelijalle” -pilottiprojektissa. Projektin keskeisenä tavoitteena oli opiskelijoiden äänen kuuluminen osallistavan päätöksenteon kautta kampuksen kehittämisessä. Ehdotuksista voittajaksi äänestettiin kampukselle asennettavat puutarhapenkit, joiden ääressä voidaan esimerkiksi spontaanisti tavata ystäviä tai työkavereita sekä vaihtaa ajatuksia, luoda uusia ideoita ja virkistäytyä.

Parkly puutarhapenkki esimerkki
Kuva: Parkly Oy

Missä päin kampusta mieluiten istuskelisit, mikä ulkoalue kaipaisi puutarhakalusteita?

Puutarhapenkeiksi valikoitui Parkly Oy:n kalusteet ja ne toimitetaan kampukselle kevään 2022 aikana. Penkit koostuvat siirrettävistä moduuleista, ja niissä voi myös kasvaa monenlaisia kasveja. Ennen penkkien saapumista on kuitenkin aika ehdottaa, mihin kohtaan kampusta ne sijoitetaan.

Mikä ulkoalue kampuksella kaipaisi istuskelupenkkejä? Kivetty aukio vai esimerkiksi metsänreuna? Puutarhapenkit tuovat myös lisää kasvillisuutta kampukselle, mutta minkälaista kasvillisuutta penkkien oheen toivoisit? Nyt saa ideoida!

Vaikuta kampuksen viihtyisyyteen ja klikkaa lyhyeen karttakyselyyn tästä (kysely avautuu uuteen ikkunaan) https://new.maptionnaire.com/q/2px3s4jzj9x9

Jätäthän vastauksesi helmikuun loppuun mennessä. Vastauksia voidaan hyödyntää myös muissa kampuksen ulkoalueiden kehitysprojekteissa. Penkkien lopullisessa sijoittamisessa huomioidaan myös muun muassa maanomistus, saavutettavuus, turvallisuus ja soveltuvuus kaupunkikuvaan.

Lisätietoja: Aalto CRE/Aapo Pihkala, [email protected]

kampus kesällä

Opiskelijoiden osallistavan budjetoinnin äänestys ratkesi – voittajaksi valittiin puutarhapenkit

Keväällä 2021 Aalto-yliopiston opiskelijoilta kysyttiin, miten he haluaisivat käyttää 12 000 euroa yliopiston budjetista kampuksen kehittämiseen opiskelijoiden hyvinvoinnin näkökulmasta.

Kampuspyörä

Miten yliopiston tulisi käyttää 12 000 euroa opiskelijoiden hyvinvointiin? Äänestä parasta ideaa 15.9.2021 mennessä!

Toukokuussa 2021 opiskelijat saivat ehdottaa ideoita, miten käyttää 12 000 euroa ("yksi euro jokaiselle opiskelijalle") yliopiston budjetista. Nyt on aika äänestää parasta ideaa toteutettavaksi syksyn 2021-kevään 2022 aikana.

Students with bikes on Aalto University campus

Yksi euro jokaiselle opiskelijalle - Miten Aalto-yliopiston tulisi käyttää se? Jaa ideasi 30.5.2021 mennessä

Tänä vuonna Aalto-yliopisto kokeilee jotain uutta: Kutsumme opiskelijat päättämään, miten käyttää 12 000 euroa yliopiston budjetista.

Event information on a yellow to coral gradient background with yellow bubbles and a photo of a colorful event space.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Kaikki aaltolaiset ovat tervetulleita, osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista!
Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.