Miten yliopiston tulisi käyttää 12 000 euroa opiskelijoiden hyvinvointiin? Äänestä parasta ideaa 15.9.2021 mennessä!

Toukokuussa 2021 opiskelijat saivat ehdottaa ideoita, miten käyttää 12 000 euroa ("yksi euro jokaiselle opiskelijalle") yliopiston budjetista. Nyt on aika äänestää parasta ideaa toteutettavaksi syksyn 2021-kevään 2022 aikana.
Kampuspyörä
Kuva: Unto Rautio / Aalto-yliopisto

Keväällä 2021 opiskelijoilta kysyttiin, miten he haluaisivat käyttää 12 000 euroa yliopiston budjetista kampuksen kehittämiseen opiskelijoiden hyvinvoinnin näkökulmasta. Ideointi perustui "yksi euro jokaiselle opiskelijalle" -osallistavan budjetin pilottiprojektiin, joka käynnistyi toukokuussa. Projektin tavoitteena on kehittää kampusta ja sen käyttöä opiskelijaystävällisemmäksi osallistamalla opiskelijat päätöksentekoon.

Yhteensä saatiin 48 ideaa sekä aalto.fi:ssä käydyn keskustelun että Webropol -lomakkeen kautta. "Haluamme lämpimästi kiittää kaikkia opiskelijoita, jotka osallistuivat ja jättivät luovia ehdotuksia! Saimme laajan skaalan hyviä ja mielikuvituksellisia ideoita. Useita hyviä ehdotuksia edistämme jo muissa yliopiston kehityshankkeissa ja kaikki äänestyksen ulkopuolelle jääneet ehdotukset välitimme eri asioista vastaaville tahoille. Esimerkiksi kehitysideat liittyen oppimisalustoihin ohjasimme suoraan oppimispalveluihin", sanoo Aalto-yliopiston suunnittelupäällikkö Raili Pönni.

Projektin järjestäjät kävivät läpi kaikki ideat, ja valitsivat niistä viisi ehdotusta äänestettäväksi. Jatkoon valituissa ehdotuksissa toteutui ideoinnin tärkeimmän kriteerit, eli opiskelijoiden hyvinvoinnin edistäminen, inklusiivisuus, saavutettavuus, kestävyys, budjettiraami ja toteutuksen aikataulu  (yksityiskohtaiset valintakriteerit ovat nähtävillä täällä).

Lisätietoja antaa ACRE:n projektipäällikkö Aapo Pihkala, [email protected].

Äänestä parasta ideaa 15.9.2021 mennessä!

Nyt on aika äänestää voittaja, mikä jatkoon valituista ideoista toteutetaan kampuksella syksyn 2021 - kevään 2022 aikana. Äänestä parasta ideaa täällä. Voittaja julkistetaan syyskuun loppuun mennessä. Voit tutustua äänestettäviin ehdotuksiin alla.

Viisi ehdotusta 12 000 euron käyttämiseen

Tutustu äänestettäviin ehdotuksiin perusteluineen alla.

Students with bicycles in Otaniemi

Aalto-yliopistokiinteistöt - ACRE

Aalto-yliopistokiinteistöt (ACRE) ylläpitää, kehittää ja vuokraa Aalto-yliopiston tiloja Otaniemessä ja Töölössä. Luomme uusia konsepteja ja yhteiskäyttöisiä tiloja myös yliopiston ulkopuolisille tahoille muodostaen Otaniemestä ainutlaatuisen yhteistyökeskittymän ja maailman innostavimman kampuksen.

Kampus

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: