Metsolta lahjoitus Aalto-yliopistolle

Yhtiö haluaa tukea yliopistojen kykyä tarjota kansainvälisesti kilpailukykyistä tutkimusta ja koulutusta.

Metso lahjoittaa yhteensä miljoona euroa Tampereen teknilliselle yliopistolle, Aalto-yliopistolle ja Oulun yliopistolle. Lahjoituksellaan Metso haluaa tukea suomalaista tieteellistä tutkimusta ja sen soveltamista käytäntöön. Lahjoitus on osa Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuoden ohjelmaa.

"Mahdollisuus jatkuvaan monipuoliseen tieteelliseen tutkimustyöhön yliopistojen ja yritysten sekä muiden toimijoiden kanssa on keskeistä kestävän tulevaisuuden rakentamisessa. On myös erinomaisen tärkeää, että yliopistojen koulutusohjelmista valmistuu huippuosaajia, joiden tietotaidot mahdollistavat yritysten uudistumiskyvyn ja menestyksen. Lahjoituksellamme haluamme tukea meille keskeisiä tieteenaloja edustavien yliopistojen kykyä tarjota kansainvälisesti kilpailukykyistä tieteellistä tutkimusta ja koulutusta,” sanoo Metson toimitusjohtaja Matti Kähkönen.

”Metso on tehnyt läheistä yhteistyötä Aallon kaikkien korkeakoulujen kanssa. Kestävää kehitystä tukevan materiaali- ja konetekniikan sekä liiketaloustieteiden lisäksi meille molemmille tärkeitä ja ajankohtaisia alueita ovat muun muassa muotoilu, digitalisaatio sekä teollinen internet. Kiitämme lämpimästi Metsoa lahjoituksesta”, sanoo Aalto-yliopiston rehtori Tuula Teeri.

Metallikuutio, jota kädet koskettaa

IoT Paja Säätiö lahjoittaa miljoona euroa Insinööritieteiden korkeakoululle

Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Saastamoisen säätiön edustajat
Yhteistyö Julkaistu:

Saastamoisen säätiö toimii aktiivisesti edistääkseen tiedettä ja taidetta kansainvälisesti

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja tuen kohdistaminen nuorten hyväksi on säätiölle tärkeää.
Biotuotekeskuksen avajaiset
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

UPM tukee Aalto-yliopiston sellututkimusta ja -koulutusta

Korkeatasoinen tutkimus mahdollistaa korkeatasoisen koulutuksen.