Maria Korkeila sai Hyères Fashion Festivalin erikoispalkinnon

Korkeilan saama Schiaparelli-erikoispalkinto on suuruudeltaan 10 000 euroa, ja se oikeuttaa myös työskentelyyn Schiaparellin studiolla.

– Olen erittäin onnellinen ja hämmästynyt palkinnosta. Tuomaristo kannusti minua seuraamaan omaa polkuani, kuuntelemaan itseäni, sanoo Maria Korkeila.

– Olen niin ylpeä kaikista näistä opiskelijoista. Kilpailu on erittäin korkea, ja opiskelijat tekevät kovaa työtä mallistojensa eteen. Suomalainen muotitaide on vakiinnuttanut korkean kansainvälisen tason, sanoo muodin professori Pirjo Hirvonen.

Kilpailun Grand Prix -pääpalkinnon sai tänä vuonna sveitsiläinen Vanessa Schindler.

Aalto-yliopiston muodin opiskelija Maria Korkeila valittiin miestenvaatemallistollaan kymmenen finalistin joukkoon helmikuussa. Lisäksi Aalto-yliopistosta vuonna 2012 valmistunut muotisuunnittelija, taiteen maisteri Eeva Rönkä valittiin finaaliin asustepuolen sarjassa sekä opiskelija Sofia Okkonen kilpailun valokuvauksen sarjan finaaliin.

Viime vuosina Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun muodin opiskelijat ovat saaneet paljon tunnustusta työstään ja muun muassa voittaneet Hyères-kilpailun vuosina 2012 ja 2013. Viime keväänä 2016 Hanne Jurmu ja Anton Vartiainen voittivat kilpailun toisen pääpalkinnon, Chloé-palkinnon, sekä saivat tuomariston kunniamaininnan.

Hyères Festival tarjoaa nyt myös entisille finalisteille mahdollisuuden näkyä tapahtumassa. Rolf Ekrothin ja Elina Äärelän mallistot valikoituivat kymmenen esillä olleen malliston joukkoon. Festivaalin aikana julkistettiin myös Rolf Ekrothin ranskalaiselle Galeries Lafayette -tavarataloyritykselle suunnittelema mallisto, joka pohjautuu viime vuonna Hyèresin finaalissa olleeseen mallistoon.

Vuosittain järjestettävä Festival International de Mode & de Photographie Hyères -kilpailu on yksi maailman arvostetuimmista suunnittelukilpailuista, ja sen tuomaristot koostuvat alan nimekkäimmistä kansainvälisistä vaikuttajista. Tapahtuma on järjestetty Ranskan Rivieralla Hyèresissä, nykyisin taidemuseona toimivassa Villa Noailles -huvilassa jo 1980-luvun alusta lähtien.

Lisätiedot:

Professori Pirjo Hirvonen
p. 050 363 6011

Kuvat Maria Korkeilan mallistosta. Kuvaaja Guillaume Roujas

URL kopioitu

Aalto Squad students on campus
Opinnot Julkaistu:

Hakijoiden määrä Aalto-yliopistoon kasvoi kevään toisessa yhteishaussa

Suomen- ja ruotsinkielisiin kandidaattikoulutuksiin oli 13 500 hakijaa
Nainen seisoo ulkona kädet levitettynä sivuille. Taustalla näkyy kaupunki, merta ja vuoria.
Opinnot Julkaistu:

Fia Hedman pääsi kehittämään taitojaan ja oppi valtavasti uutta korkeakouluharjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä

Bella-Fia Hedman työskenteli syksyllä 2023 neljän kuukauden ajan viestinnän ja markkinoinnin harjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä.
KPMG:n räätälöity projekti, tiimi koolla
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojektissa analysoitiin KPMG:n asemaa Suomen nopeasti kasvavilla konsultointimarkkinoilla

Tutkimuksen mukaan konsultointimarkkinat ovat kasvaneet poikkeuksellisen paljon viimeisten viiden vuoden aikana. Teknologiakonsultointi on viitoittanut kasvua ja se muodostaa suurimman osan markkinoista.
Charlotte Henriksson, Kauppiksen opiskelija
Opinnot Julkaistu:

Alppihiihdossa tarvitaan lihasvoimaa, nopeutta, kestävyyttä ja henkistä kanttia

Alppihiihtäjä Charlotte Henriksson opiskelee ensimmäistä vuottaan Kauppakorkeakoulussa.