Maaria Nordman nimitetty geoinformatiikan apulaisprofessoriksi

Nordmanin tutkimus keskittyy geodynamiikkaan, geodesiaan ja paikannukseen.
Professori Maaria Nordman istuu rakennetun ympäristön laitoksen tilojen edessä.
Professori Maaria Nordman. Kuva: Adolfo Vera.

FT Maaria Nordman (s.1981) on nimitetty Aalto-yliopiston rakennetun ympäristön laitokselle apulaisprofessoriksi ajalle 1.10.2019-30.9.2022. Professuurin alana on geoinformatiikka.

Professori Nordmanin erikoisalaa ovat geodynamiikka ja geodesia. Hän on tutkinut muun muassa maankuoren liikkumista jääkauden jälkeen, Itämeren vesimassan muutoksien aiheuttamia maankuoren liikkeitä, maankuoren liikkeiden vaikutusta geodeettisiin mittauksiin ja satelliittipaikannuksen tarkkuutta.

Nordman on työskennellyt ennen Aaltoa erikoistutkijana sekä aiemmin myös muissa tutkimustehtävissä Maanmittauslaitoksen Paikkatietokeskuksessa. Hän on tehnyt geodesian väitöstyönsä ”Improving GPS time series for geodynamics studies” Paikkatietokeskuksen kanssa ja väitellyt tohtoriksi Helsingin yliopistosta vuonna 2010.

Paikkatietokeskuksella työskentelyn lisäksi Nordman on toiminut tutkijatohtorina Tukholman yliopistossa sekä Ottawan yliopistossa, Kanadassa. Professori Nordman on alun perin kotoisin Kuopiosta ja hän on suorittanut akateemiset opintonsa Helsingin yliopistossa.

Yhteystiedot:

Maaria Nordman, apulaisprofessori (Assistant Professor)

Puh. +358 50 3533 852

Email: [email protected]

URL kopioitu

Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Nimitykset Julkaistu:

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.
Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.
Sinipaitainen silmälasipäinen mies istuu ja katsoo kameraan hymyillen
Nimitykset Julkaistu:
Potrettikuva Suzanne Innes-Stubbista, hän hymyilee ja katsoo kohti kameraa
Nimitykset, Yliopisto Julkaistu:

Suzanne Innes-Stubb nimitetty johtavaksi työelämäasiantuntijaksi Aalto-yliopiston kauppakorkeakouluun

Yritysjuridiikan asiantuntija Innes-Stubb vahvistaa Kauppakorkeakoulun osaamista vastuullisessa yritystoiminnassa. Hän aloittaa tehtävässä syyskuun alussa.