Maaria Nordman nimitetty geoinformatiikan apulaisprofessoriksi

Nordmanin tutkimus keskittyy geodynamiikkaan, geodesiaan ja paikannukseen.
Professori Maaria Nordman istuu rakennetun ympäristön laitoksen tilojen edessä.
Professori Maaria Nordman. Kuva: Adolfo Vera.

FT Maaria Nordman (s.1981) on nimitetty Aalto-yliopiston rakennetun ympäristön laitokselle apulaisprofessoriksi ajalle 1.10.2019-30.9.2022. Professuurin alana on geoinformatiikka.

Professori Nordmanin erikoisalaa ovat geodynamiikka ja geodesia. Hän on tutkinut muun muassa maankuoren liikkumista jääkauden jälkeen, Itämeren vesimassan muutoksien aiheuttamia maankuoren liikkeitä, maankuoren liikkeiden vaikutusta geodeettisiin mittauksiin ja satelliittipaikannuksen tarkkuutta.

Nordman on työskennellyt ennen Aaltoa erikoistutkijana sekä aiemmin myös muissa tutkimustehtävissä Maanmittauslaitoksen Paikkatietokeskuksessa. Hän on tehnyt geodesian väitöstyönsä ”Improving GPS time series for geodynamics studies” Paikkatietokeskuksen kanssa ja väitellyt tohtoriksi Helsingin yliopistosta vuonna 2010.

Paikkatietokeskuksella työskentelyn lisäksi Nordman on toiminut tutkijatohtorina Tukholman yliopistossa sekä Ottawan yliopistossa, Kanadassa. Professori Nordman on alun perin kotoisin Kuopiosta ja hän on suorittanut akateemiset opintonsa Helsingin yliopistossa.

Yhteystiedot:

Maaria Nordman, apulaisprofessori (Assistant Professor)

Puh. +358 50 3533 852

Miia Mäkelä
Nimitykset Julkaistu:

Miia Mäkelä on nimitetty Associate professorin tehtävään Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle

MMT (Mikrobiologia) Miia Mäkelä on nimitetty Aalto-yliopiston Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle tenure track -urapolulle Associate professorin vakituiseen tehtävään 1.9.2024 alkaen.
Daniel Martin-Yerga
Nimitykset Julkaistu:

Daniel Martin-Yerga on nimitetty määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään Kemian ja materiaalitieteen laitokselle

Ph.D. Daniel Martin-Yerga on nimitetty Aalto-yliopiston Kemian ja materiaalitieteen laitokselle määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään.
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu / Kuva Roope Kiviranta

Professorinimityksiä Kauppakorkeakoulussa

Prottoy Akbarin, Pablo Warnesin, Erkki Vihriälän ja Christoph Huberin nimitykset astuvat voimaan 1.8.2024.
Aallon logo talon katolla

Neljä uutta professoria Insinööritieteiden korkeakouluun

Työelämäprofessorit Hannele Holttinen ja Teemu Manderbacka sekä apulaisprofessorit Mikko Suominen ja Risto Ojala nimitettiin professorien urapolulle tammi-kesäkuun 2024 aikana.