Laura Aalto nimitetty Aalto-yliopiston viestintäjohtajaksi

Laura Aalto siirtyy 1.8. alkaen Aalto-yliopistoon Helsingin kaupungilta, jossa hän toimii kulttuurin ja vapaa-ajan vs. toimialajohtajana.
Laura Aalto
Laura Aalto aloittaa viestintäjohtajana elokuun alussa. Kuva: Helsingin kaupunki.

FM Laura Aalto on nimitetty Aalto-yliopiston viestintäjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 1.8.2023 alkaen. Hän vastaa yliopiston sisäisen ja ulkoisen viestinnän ja markkinoinnin palveluista ja niiden kehittämisestä sekä mediasuhteista ja brändinhallinnasta.

Laura Aalto on koulutukseltaan filosofian maisteri Helsingin yliopistosta, pääaineenaan taidehistoria. Lisäksi hän on suorittanut Aalto-yliopiston Executive MBA:n sekä täydentäviä opintoja Strasbourgin, Tukholman ja Jyväskylän yliopistoissa.

Laura Aalto siirtyy Aalto-yliopistoon Helsingin kaupungilta, jossa hän toimii kulttuurin ja vapaa-ajan vs. toimialajohtajana. Tätä ennen hän on toiminut useissa viestinnän ja markkinoinnin avaintehtävissä, esimerkiksi Helsinki Marketingin toimitusjohtajana ja Kansainvälisen designsäätiön markkinointi- ja viestintäjohtajana. Kansainvälinen designsäätiö vastasi World Design Capital Helsinki 2012 -hankkeen toteutuksesta.

Laura Aalto toimii lisäksi useissa luottamustehtävissä, mm. HAM Helsingin taidemuseosäätiön hallituksen varapuheenjohtajana sekä Amos Rex -taidemuseon, Finlandia-talon ja UPM-Kymmenen Kulttuurisäätiön hallitusten jäsenenä.

Laura Aalto raportoi yliopiston rehtorille Ilkka Niemelälle.

Lisätiedot:

Riitta Silvennoinen, henkilöstöjohtaja, Aalto-yliopisto
puh. 040 525 9257, [email protected]

Laura Aalto

Johto

Aalto-yliopiston operatiivinen johtoryhmä (President's Management Team, PMT) koordinoi yliopiston päivittäistä työtä ja päätösesitysten valmistelua. Aalto-yliopiston johtoryhmä (Aalto Management Team, AMT) edistää läpinäkyvyyttä ja dialogia yliopiston kehitystä koskevassa päätöksenteossa.

Aalto-yliopiston johto
Dipoli aerials 14-9-2018_photo_Mikko_Raskinen_009_Original

White Aalto logo with exclamation mark standing in the middle of Otaniemi campus in the summertime
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-korkeakoulusäätiö laskee liikkeeseen kaksi joukkovelkakirjalainaa yhteismäärältään 150 miljoonaa euroa

Joukkovelkakirjalainoista saatavat varat käytetään pääasiassa kiinteistöinvestointien rahoittamiseksi otettujen lainojen jälleenrahoitukseen sekä lisäksi yleisiin tarpeisiin.
Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Nimitykset Julkaistu:

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.
Sinipaitainen silmälasipäinen mies istuu ja katsoo kameraan hymyillen
Nimitykset Julkaistu:
Potrettikuva Suzanne Innes-Stubbista, hän hymyilee ja katsoo kohti kameraa
Nimitykset, Yliopisto Julkaistu:

Suzanne Innes-Stubb nimitetty johtavaksi työelämäasiantuntijaksi Aalto-yliopiston kauppakorkeakouluun

Yritysjuridiikan asiantuntija Innes-Stubb vahvistaa Kauppakorkeakoulun osaamista vastuullisessa yritystoiminnassa. Hän aloittaa tehtävässä syyskuun alussa.