Lähes 60 työnantajalla oli tarjota Aallon opiskelijoille kesätöitä Aalto Summer Job Dayssä

Kesätyömessuille oli kutsuttu kaikki Aalto-yliopiston kandidaatti- ja maisteriopiskelijat.
Aalto Summer Job Day 17.1.2019 Kandidaattikeskuksessa

Aalto-yliopiston ura- ja rekrytointipalvelut järjestää vuosittain useita ura- ja rekrytointitapahtumia. Suurimmat näistä ovat olleet Aalto Summer Job Day, ICT-alan TalentIT-messut ja kauppatieteen opiskelijoiden ARENA-messut marraskuussa sekä joulukuinen CHEM Urafoorumi, joka on kohdennettu kemian tekniikan alan opiskelijoille. Jatkossa ARENAa eikä TalentIT:tä järjestetä, vaan lokakuussa 2019 kaikki Aalto-yliopiston opiskelijat pääsevät verkostoitumaan uusilla rekrytointimessuilla.

Tämänvuotiseen Aalto Summer Job Dayhin osallistui noin 60 työnantajaa ja useita satoja opiskelijoita. Näytteilleasettajat pääsivät sekä rakentamaan edustamansa organisaation työnantajamielikuvaa että tapaamaan kasvokkain Aallon osaajia ja tarjoamaan heille työpaikkoja. Tapahtuma järjestettiin torstaina 17.1. Aalto-yliopiston Kandidaattikeskuksessa Otaniemessä.

Kesätöitä on tarjolla ja nyt on oikea aika hakea niitä

Kiivain hakuaika kesätöihin on paraikaa meneillään ja päättyy monessa organisaatiossa helmikuun loppuun mennessä. Muutamat satunnaisotannalla valitut messuille osallistujat kertoivat ajatuksistaan seuraavasti.

Ohjelmistotalo Visman kehitysjohtajan Petri Poikolaisen mukaan Vismassa on tarjolla yli 20 kesätyöpaikkaa ohjelmistonkehittäjille. Koska Visman asiakkaat ovat pääosin suomalaisia julkisen sektorin virastoja, tulee työntekijöiden osata suomen kieltä. Kesätöiden lisäksi Vismassa voi hakea myös Management Trainee -ohjelmaan, jossa harjoittelija vastaa heti ensimmäisestä päivästä lähtien oikeiden projektien johtamisesta usealla yrityksen strategisella toimialalla.

Academic Work -rekrytointiyrityksen brand ambassador Julia Heinämaa kertoi, että heillä on tarjota töitä alallaan nuorille ammattilaisille eli heille, joilla on 1-5 vuotta kokemusta kyseisen alan töistä. Heinämaa suositteli asettamaan Duunivahdin päälle, jolloin saa suoraan omaan sähköpostiin tiedon työpaikoista, jotka vastaavat itse asettamia kriteereitä.

”Lidl tarjoaa kesätöitä yrityksen lähes joka toiminnosta. Usein ihmisillä saattaa olla käsitys, että Lidlin työt ovat kaupoissa, mutta näiden lisäksi meillä on myös paljon työtehtäviä pääkonttorillamme Espoon Niittykummussa”, kertoi Lidlin HR-asiantuntija Tinna Kalajo. ”Tullakseen palkatuksi Lidliin kesätöihin voi hyvin olla vaikka vasta ensimmäisen vuoden opiskelija. Aiempi kokemus kaupan alan töistä on eduksi.”

Kauppakorkeakoulun Management and International Business -maisteriohjelman opiskelija Eemil Rantanen toivoo saavansa kesätöikseen HR-tehtäviä. Sillä, millä alalla yritys toimii, ei ole niinkään merkitystä. Rantasen tunnelmat messuista muutaman yritysedustajan kanssa juttelun jälkeen olivat, että tulevaksi kesäksi taitaisi olla varsin hyvin töitä tarjolla.

Kesätyömahdollisuuksista keskustelemisen lisäksi Aalto Summer Job Day tarjosi opiskelijoille mahdollisuuden otattaa itsestään laadukas kuva CV:tä varten.

”Kiitän lämpimästi kaikkia Aalto Summer Job Dayhin osallistuneita työnantajia ja opiskelijoita. Nähdään seuraavan kerran vähintäänkin näin suurella porukalla 31.10., jolloin järjestetään ensimmäistä kertaa koko Aallon yhteiset ura- ja rekrytointimessut Otahallissa”, sanoo Kauppakorkeakoulun työnantajapalveluiden asiantuntija Annemari Rautio.

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Kaksi perhosen muotoon taivutettua neuletekstiilinäytettä rinnakkain: toinen on harmaanruskea, toinen sähköisen vihreä.

FinnCERES ja yhteispohjoismainen älytekstiilien tutkimushanke ovat esillä maailman kiertotalousfoorumissa Brysselissä

Messutapahtumassa nähdään uudenlaisia biotaloustuotteita sekä prototyyppejä lämpötilaan ja valoon reagoivista tekstiileistä.
Saastamoisen säätiön edustajat
Yhteistyö Julkaistu:

Saastamoisen säätiö toimii aktiivisesti edistääkseen tiedettä ja taidetta kansainvälisesti

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja tuen kohdistaminen nuorten hyväksi on säätiölle tärkeää.
Ursula von der Leyen pitämässä avajaispuhetta
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

New European Bauhaus -festivaali toi yhteen Euroopan päättäjiä ja monialaisen kestävän kehityksen asiantuntijoita

Aalto-yliopisto oli mukana New European Bauhaus -festivaalilla kestävää rakentamista käsittelevällä näyttelyllään Time out! Rethinking construction.