Lähes 250 Aalto EMBA -alumnia kokoontui alumnitilaisuuteen Soulissa

Seoul School of Integrated Sciences & Technologies (aSSIST) ja Aalto-yliopisto järjestivät tilaisuuden yhdessä.
Aalto EMBA -alumnit kokoontuivat Soulissa.
Dekaani Björkman ja 250 Aalto EMBA -alumnia
Kauppakorkeakoulun dekaani Ingmar Björkman nosti puheessaan esiin eteläkorealaisten yliopistojen ja Aallon eri tieteenalojen välisen aktiivisen opiskelijavaihdon.

Soulissa on jo vuodesta 1995 lähtien toiminut aSSISTin ja Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) yhteistyössä järjestämä Executive MBA -ohjelma. Kyseinen ohjelma toimi ennen Aallon perustamista Helsingin kauppakorkeakoulun puitteissa. EMBA-alumneja on Etelä-Koreassa nyt jo lähes 4 000. Tapahtuma tarjosi näille Aallon alumniyhteisön jäsenille mahdollisuuden kuulla Aalto-yliopiston tuoreimmat kuulumiset ja keynote-puheenvuoron 5G:stä ja 6G:stä, sekä luoda uusia yhteyksiä.

Soulin Grand Ambassador -hotellissa järjestetty tilaisuus alkoi buffet-illallisella, jonka aikana alumneilla oli mahdollisuus seurustella, tavata vanhoja tuttuja sekä kohdata uusia tuttavuuksia. Illan ohjelma käynnistyi aSSISTin rehtorin Tae-Huyn Kimin tervetuliaispuheella, jota seurasi Suomen suurlähettilään Eero Suomisen pitämä onnittelupuhe.

Kauppakorkeakoulun dekaani Ingmar Björkman toi puheenvuorossaan esiin muun muassa Aallon ja Aalto EE:n menestyksen viimeaikaisissa kansainvälisissä rankingeissa. Hän nosti esiin myös eteläkorealaisten yliopistojen ja Aallon eri tieteenalojen välisen aktiivisen opiskelijavaihdon, jonka puitteissa vuosittain lähes 30 opiskelijaa suorittaa vaihto-opintoja.

Sähkötekniikan korkeakoulun dekaani Jyri Hämäläinen piti illan keynote-puheen otsikolla ”Towards 5G: How many G can we handle?”. Hän kuvaili mobiiliteknologian kehityskaaren käymällä läpi sen eri sukupolvet. Erityisessä tarkastelussa olivat 5G:hen kohdistuvat odotukset ja sen tarjoamat mahdollisuudet, mutta tämän lisäksi kuultiin, mitä 6G mahdollisesti tuo tullessaan.

Puhetta seurasi aSSISTin professorien Won-jin Song ja Se-jin Songin ihastuttava musiikkiesitys viululla ja flyygelillä. Tämän jälkeen ääneen pääsivät alumnit, jotka muistivat sekä väistyvää että aloittavaa Etelä-Korean Aalto EMBA -ohjelman alumnipuheenjohtajaa. Eri toimialoja edustavat alumnit esittivät myös omat tervehdyksensä.

Päätöspuheenvuorossaan aSSISTin vararehtori Yong-joo Choi näytti kuvia viimeisimmältä vierailultaan Aalto-yliopistossa ja muisteli lämmöllä opiskeluaikojaan Helsingin kauppakorkeakoulussa. Hänen puheensa ilmensi vahvasti sitä syvää yhteyttä, jota EMBA-alumnit tuntevat Aalto EE:hen, Kauppakorkeakouluun ja Aalto-yliopistoon.

”Tilaisuus oli erinomaisesti järjestetty ja ilmapiiri erittäin positiivinen. Ilta tarjosi hienon tilaisuuden sekä tavata vanhoja ystäviä että solmia uusia suhteita. Olen vakuuttunut siitä, että alumnit nauttivat illasta”, dekaani Björkman tiivisti tapahtuman kiittäessään aSSISTia järjestelyistä.

”Vierailunne Koreaan on erittäin merkittävä. Mielestäni se oli erinomainen tilaisuus valmistuneille kokea ylpeyttä Aalto-alumniudestaan”, vastasi kiitoksiin rehtori Kim.

Alumnitapahtumia ympäri maailmaa

Soulin alumnitapaaminen on jatkoa dekaani Björkmanin vastaaville tapaamisille, joita on tähän mennessä pidetty Palo Altossa 5.11.2018, New Yorkissa (keväällä 2018 sekä 2016), Lontoossa (2017 ja 2015), Tukholmassa, Stanfordin yliopiston kampuksella sekä Moskovassa. Tilaisuuksien tarkoitus on vahvistaa Aalto-yliopiston alumniyhteisöä myös Suomen ulkopuolella.

Aalto-yliopiston alumniverkostoon kuuluu jo yli 40 000 alumnia yli 80 eri maasta. Voit liittyä verkostoon ilmaiseksi täällä: https://alumnicircle.aalto.fi/.

Lisätietoja:
Jonna Söderholm
päällikkö, ulkoiset suhteet, Kauppakorkeakoulu

Aalto EMBA -alumnit yhteispotretissa Soulissa
Aalto EMBA -alumnit kuuluvat Aallon alumniyhteisöön, jonka jäsenet edustavat yli 80 eri kansallisuutta.

Kesäinen Otaniemen rantanäkymä, jossa Aalto-yliopiston logo ja tapahtuman nimi sekä VTT:n ja Avoimen tieteen logot.
Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Avoimen tieteen kesäpäivät pidetään Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksella ja Zoomissa 3.–4.6. Ilmoittauduthan 3.5. mennessä!
Kaksi perhosen muotoon taivutettua neuletekstiilinäytettä rinnakkain: toinen on harmaanruskea, toinen sähköisen vihreä.

FinnCERES ja yhteispohjoismainen älytekstiilien tutkimushanke ovat esillä maailman kiertotalousfoorumissa Brysselissä

Messutapahtumassa nähdään uudenlaisia biotaloustuotteita sekä prototyyppejä lämpötilaan ja valoon reagoivista tekstiileistä.
Saastamoisen säätiön edustajat
Yhteistyö Julkaistu:

Saastamoisen säätiö toimii aktiivisesti edistääkseen tiedettä ja taidetta kansainvälisesti

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja tuen kohdistaminen nuorten hyväksi on säätiölle tärkeää.
Ursula von der Leyen pitämässä avajaispuhetta
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

New European Bauhaus -festivaali toi yhteen Euroopan päättäjiä ja monialaisen kestävän kehityksen asiantuntijoita

Aalto-yliopisto oli mukana New European Bauhaus -festivaalilla kestävää rakentamista käsittelevällä näyttelyllään Time out! Rethinking construction.