Kuningatar Silvia tutustui poikkitieteellisen muotoilukoulutuksen tuloksiin

Aalto ARTSin ja ME310 -kurssin alumni Pyry Taanila esitteli kuningatar Silvialle Catchbox-yleisömikrofonin.
Design Forum Showroom. Kuvaaja: Kalle Kataila.

Kuningatar Silvia ja rouva Jenni Haukio seurueineen tutustuivat suomalaiseen nykymuotoiluun ja nuoriin muotoilijoihin.

Yksi päivän teemoista oli Aalto-yliopiston ainutlaatuinen poikkitieteellinen muotoilukoulutus. Se synnyttää uudenlaisia yhteistyömahdollisuuksia ja mahdollistaa teknologian, luovuuden, käyttäjälähtöisyyden ja kaupallisuuden kohtaamisen. Hyvänä esimerkkinä tästä oli äskettäin Aallosta valmistuneen muotoilija Pyry Taanilan jo huomiota saanut Catchbox-yleisömikrofoni.

Taanilaa pyydettiin esittelemään tuotetta kuningattarelle. Delegaation pyynnöstä heille esiteltiin suomalaista muotoilua, nuorta verta ja vanhempaa.

Kuningatar tunsi tuotteen jo entuudestaan

- Tottakai suostuin, sehän on jo kansalaisvelvollisuus. Kuningatar piti tuotteesta erittäin paljon.  Kuningatar pysäytti esittelyni jo yhden lauseen jälkeen, ja sanoi että hän tuntee tuotteen. Kehui että se on mahtava idea ja mahtava tuote.  Myös rouva Haukio yhtyi mielipiteeseen.

Catchboxilla menee kovaa, elokuusta 2014 tähän päivään myynti on viisinkertaistunut. Catchbox on globaali toimija, päämarkkinat ovat Pohjois-Amerikka, Eurooppa ja Kanada.

Koska kyseessä on radiolähetintuote, tuote tarvitsee tekniset sertifikaatit eri maille. Ruotsiinkin tuotetta on myyty. Catchboxin idea lähti yleisömikrofonin designin uudistamisesta.

Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.
Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto panostaa sellututkimukseen edistääkseen siirtymää kohti vähähiilistä taloutta

Useat yliopistot, tutkimusorganisaatiot ja yritykset perustavat uraauurtavan EFP-tutkimusohjelman (Emission Free Pulping) perinteisten sellunvalmistusprosessien uudistamiseksi. Ohjelman teollisen mittakaavan merkityksellisyys edellyttää tutkijoiden ja teollisuuden kansainvälistä yhteistyötä.
KPMG:n räätälöity projekti, tiimi koolla
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojektissa analysoitiin KPMG:n asemaa Suomen nopeasti kasvavilla konsultointimarkkinoilla

Tutkimuksen mukaan konsultointimarkkinat ovat kasvaneet poikkeuksellisen paljon viimeisten viiden vuoden aikana. Teknologiakonsultointi on viitoittanut kasvua ja se muodostaa suurimman osan markkinoista.
Digital Education Council
Yhteistyö Julkaistu:

Kauppakorkeakoulu Digital Education Councilin jäseneksi

Allianssilla on yhteinen visio kestävän kehityksen edistämiseksi korkeakoulutuksessa.