Konecranes lahjoitti 200 000 euroa

Yhtiö haluaa lahjoituksilla tukea yliopiston korkeatasoista opetusta tekniikan ja kauppatieteiden aloilla.

Konecranes on tehnyt 200 000 euron lahjoituksen Aalto-yliopistolle. Puolet lahjoituksesta on tarkoitettu teknisten tieteiden ja puolet kauppatieteiden koulutuksen tukemiseen.

”Lahjoitukset ovat jatkoa yhteistyöllemme Aalto-yliopiston kanssa”, sanoo Konecranes-konsernin toimitusjohtaja Panu Routila. ”Teknologia muokkaa tulevaisuutta ennennäkemättömällä tavalla, joten yritykset tarvitsevat uutta, osaavaa työvoimaa pysyäkseen mukana kehityksessä. Lahjoituksilla haluamme tukea yliopiston korkeatasoista opetusta. Uskomme, että laadukas korkeakouluopetus on yksi tärkeimmistä yritysten menestystekijöistä nyt ja tulevaisuudessa.”

”Olemme erittäin kiitollisia tästä lahjoituksesta. Konecranes ja Aalto-yliopisto ovat vuosien ajan tehneet yhteistyötä useissa tutkimus- ja opetusprojekteissa. Esimerkiksi tänä vuonna Aalto-yliopiston tuotekehityskurssilla oppilaiden ja Konecranesin yhteisessä projektissa tehtävänä oli kehittää mukautuva, akkukäyttöinen nostin, jota voidaan käyttää tilanteissa, joissa verkkovirtaa ei ole saatavilla. Tämä tuote voi avata uusia markkinasegmenttejä yritykselle”, sanoo Aalto-yliopiston rehtori Ilkka Niemelä.

Konecranes ja Aalto-yliopisto ovat viime aikoina tehneet yhteistyötä teollisen internetin tutkimuksen ja opetuksen parissa. Konecranes on asentanut älykkään CXT NEO -nosturin Aalto-yliopiston teollisen internetin kampukselle Otaniemeen. Nosturi on opiskelijoiden käytössä, ja sitä hyödynnetään tutkimus- ja tuotekehitystyössä. Nosturin ohjausjärjestelmä on kytketty Konecranes-alustaan, jonka kautta opiskelijoilla ja tutkijoilla on pääsy nosturin toimintoihin. Konecranes osallistuu tutkimukseen opiskelijoiden mentorina.

Metallikuutio, jota kädet koskettaa

IoT Paja Säätiö lahjoittaa miljoona euroa Insinööritieteiden korkeakoululle

Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Saastamoisen säätiön edustajat
Yhteistyö Julkaistu:

Saastamoisen säätiö toimii aktiivisesti edistääkseen tiedettä ja taidetta kansainvälisesti

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja tuen kohdistaminen nuorten hyväksi on säätiölle tärkeää.
Biotuotekeskuksen avajaiset
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

UPM tukee Aalto-yliopiston sellututkimusta ja -koulutusta

Korkeatasoinen tutkimus mahdollistaa korkeatasoisen koulutuksen.