Komissaari Bieńkowska tutustui yrittäjyyteen

Ohjelmassa oli muun muassa vierailu Design Factoryyn.

EU:n sisämarkkinoista ja teollisuudesta vastaava komissaari Elżbieta Bieńkowska vieraili Aalto-yliopistossa 28.9. Komissaari kävi tutustumassa Design Factoryn toimintaan ja vieraili myös Startup Saunassa. Vararehtori Tuija Pulkkinen kertoi Aalto-yliopistosta ja sen innovaatiotoiminnasta. Komissaari esitti kysymyksiä muun muassa opiskelijoiden mahdollisuuksista yrittäjyyden opiskeluun.

Kuvassa vuoden nuoreksi muotoilijaksi äskettäin valittu Pyry Taanila esittelemässä Elżbieta Bieńkowskalle heitettävää Catchbox-mikrofonia Design Factorylla.

Jaan Metsaveer
Yhteistyö Julkaistu:

Meritekniikan onnistunut yliopistoyhteistyö Suomen ja Viron välillä

Aalto-yliopiston ja Tallinnan Teknillisen yliopiston koulutusyhteistyön tuloksena on 25 vuoden aikana valmistunut kymmeniä virolaista meritekniikan diplomi-insinööriä, joista viisi on suorittanut myös tekniikan tohtorin tutkinnon.
Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.
Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

KPMG:n räätälöity projekti, tiimi koolla
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojektissa analysoitiin KPMG:n asemaa Suomen nopeasti kasvavilla konsultointimarkkinoilla

Tutkimuksen mukaan konsultointimarkkinat ovat kasvaneet poikkeuksellisen paljon viimeisten viiden vuoden aikana. Teknologiakonsultointi on viitoittanut kasvua ja se muodostaa suurimman osan markkinoista.