Kauppakorkeakoulun viestintäohjelmien alumnit ja opiskelijat tapasivat

Viestinnän opiskelijoiden ainejärjestö KY Communication kutsui Corporate Communication -maisteriohjelman alumneja takaisin Kauppikselle.
Corporate Communication -maisteriohjelman alumneja.

”Ja vanha koulu kiinnosti!”, sanoo Corporate Communication -maisteriohjelman johtaja Leena Louhiala-Salminen nauraen. Noin 60 alumnia, opiskelijaa ja organisaatioviestinnän henkilöstön edustajaa tapasivat sekä vanhoja että uusia tuttuja. Yhdessä käytiin läpi näkökulmia tämän päivän yritysten ja organisaatioiden viestintään.

Keynote-esityksen piti Pohjoisranta Burson Marstelles -viestintätoimiston toimitusjohtaja Clarisse Berggårdh, joka haastoi yleisöään painottamalla, että viestintävälineiden kehityksen tahti ei hidastu – se ei itse asiassa koskaan tule olemaan enää niin hidasta kuin nyt!

Myös paljon käytetty jako yritysten väliseen (B2B) ja yritysten ja kuluttajien väliseen (B2C) viestintään on Berggårdhin mukaan syytä unohtaa: tänään kaikki viestintä on vain H2H – human to human! Moniulotteisessa ja vaikeasti haltuun otettavassa ympäristössä vuorovaikutuksen perusasioiden ymmärrys ja jatkuva halu oppia uutta ovat ehdottomia edellytyksiä viestinnän, ja johtamisen, ammattilaisen työssä.

”Iso kiitos KY Communicationille tilaisuuden järjestämisestä! Toivon kovasti, että alumnitapaamisesta tulee vuosittain toistuva tapahtuma.  Siitä hyötyvät kaikki osapuolet: alumnit ja opiskelijat tutustuvat toistensa maailmoihin. Kurssien pitäjät rekrytoivat alumneja vierailijoiksi ja kaikki vahvistavat erityistä identiteettiään yritys- ja organisaatioviestinnän asiantuntijoina”, Leena Louhiala-Salminen toteaa.

Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
Joukko ihmisiä kävelee Lehmuskujaa pitkin kesällä
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Vahva kokonaistulos: Suomen Akatemialta 27,5 miljoonaa euroa tutkimukseen

Akatemiatutkija- ja akatemiahankerahoituksen sai yhteensä 52 aaltolaista. Aalto-yliopistolle myönnetty rahoitus on kokonaisuudessaan 27,5 miljoonaa euroa.