Kauppakorkeakoulun viestintäohjelmien alumnit ja opiskelijat tapasivat

Viestinnän opiskelijoiden ainejärjestö KY Communication kutsui Corporate Communication -maisteriohjelman alumneja takaisin Kauppikselle.
Corporate Communication -maisteriohjelman alumneja.

”Ja vanha koulu kiinnosti!”, sanoo Corporate Communication -maisteriohjelman johtaja Leena Louhiala-Salminen nauraen. Noin 60 alumnia, opiskelijaa ja organisaatioviestinnän henkilöstön edustajaa tapasivat sekä vanhoja että uusia tuttuja. Yhdessä käytiin läpi näkökulmia tämän päivän yritysten ja organisaatioiden viestintään.

Keynote-esityksen piti Pohjoisranta Burson Marstelles -viestintätoimiston toimitusjohtaja Clarisse Berggårdh, joka haastoi yleisöään painottamalla, että viestintävälineiden kehityksen tahti ei hidastu – se ei itse asiassa koskaan tule olemaan enää niin hidasta kuin nyt!

Myös paljon käytetty jako yritysten väliseen (B2B) ja yritysten ja kuluttajien väliseen (B2C) viestintään on Berggårdhin mukaan syytä unohtaa: tänään kaikki viestintä on vain H2H – human to human! Moniulotteisessa ja vaikeasti haltuun otettavassa ympäristössä vuorovaikutuksen perusasioiden ymmärrys ja jatkuva halu oppia uutta ovat ehdottomia edellytyksiä viestinnän, ja johtamisen, ammattilaisen työssä.

”Iso kiitos KY Communicationille tilaisuuden järjestämisestä! Toivon kovasti, että alumnitapaamisesta tulee vuosittain toistuva tapahtuma.  Siitä hyötyvät kaikki osapuolet: alumnit ja opiskelijat tutustuvat toistensa maailmoihin. Kurssien pitäjät rekrytoivat alumneja vierailijoiksi ja kaikki vahvistavat erityistä identiteettiään yritys- ja organisaatioviestinnän asiantuntijoina”, Leena Louhiala-Salminen toteaa.

URL kopioitu

Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.
Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto panostaa sellututkimukseen edistääkseen siirtymää kohti vähähiilistä taloutta

Useat yliopistot, tutkimusorganisaatiot ja yritykset perustavat uraauurtavan EFP-tutkimusohjelman (Emission Free Pulping) perinteisten sellunvalmistusprosessien uudistamiseksi. Ohjelman teollisen mittakaavan merkityksellisyys edellyttää tutkijoiden ja teollisuuden kansainvälistä yhteistyötä.
KPMG:n räätälöity projekti, tiimi koolla
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojektissa analysoitiin KPMG:n asemaa Suomen nopeasti kasvavilla konsultointimarkkinoilla

Tutkimuksen mukaan konsultointimarkkinat ovat kasvaneet poikkeuksellisen paljon viimeisten viiden vuoden aikana. Teknologiakonsultointi on viitoittanut kasvua ja se muodostaa suurimman osan markkinoista.
Digital Education Council
Yhteistyö Julkaistu:

Kauppakorkeakoulu Digital Education Councilin jäseneksi

Allianssilla on yhteinen visio kestävän kehityksen edistämiseksi korkeakoulutuksessa.