Kauppakorkeakoulun opiskelijatarina: Veikka Partanen

Veikka Partanen, International Business -kandidaattiohjelman toisen vuosikurssin opiskelija ja osa-aikainen yrittäjä on löytänyt tasapainon opiskelujen ja oman yrityksen välille: ”Aikani Mikkelissä on opettanut, että mikä tahansa on mahdollista, jos sinulta löytyy tarpeeksi intohimoa.”
BScBA student Veikka Partanen. Photo by Emma Kallioniemi
Kuva: Emma Kallioniemi

Olen Veikka Partanen ja aloitin opiskeluni Mikkelissä vuonna 2018. Olemme perheeni kanssa asuneet monissa eri kaupungeissa Suomessa, ja sosiaalinen luonteeni on kaupunkien ja koulujen vaihdosten ansiota. Perheeni on täysin suomalainen, ja mutta  kansainvälisiä vaikutteita olen saanut lukiostani Turun Normaalikoulun IB-ohjelmasta.

Olen aina ollut todella kiinnostunut visuaalisuudesta, ja nuorempana piirsin paljon. Sen jälkeen olen vaihtanut kynän kameraan, jolla tienaan elantoni. Olen työskennellyt osa-aikaisesti yrittäjänä jo noin neljä vuotta, ja pyöritän omaa video- ja valokuvausyritystä.

Miten ja miksi valitsit BScBA-kandidaattiohjelman?

Opin käyttämään englantia päivittäin lukioni IB-ohjelmassa ja pidin kaksikielisyyden ajatuksesta. Lukiossa toisen vuoden taloustieteen kurssilla kaksi BScBA-opiskelijaa  kävivät esittelemässä ohjelmaa, ja tiesin siitä päivästä lähtien, että haluan opiskella Mikkelissä. Kutsumus oli niin vahva, että en edes hakenut muualle!

Millainen opiskelukokemuksesi on ollut? Mistä olet pitänyt eniten?

Olen  nauttinut opinnoista enemmän kuin olisin voinut kuvitella. Rakastan Mikkelin kaupunkia, luontoa ja ihmisiä. Kampuksen sijainti on loistava ja meidän pieni yhteisömme on rakentunut opiskelijakulttuurin ympärille.

Parasta on ollut opiskelijatapahtumiin osallistuminen ystävieni kanssa eri puolilla Suomea, uusien ihmisten tapaaminen ja uusien kokemusten saaminen. Luonnollisesti  tällainen toiminta on nyt jäissä, mutta ehkä jonain päivänä saamme taas kokea ne uudestaan! Opintojeni ehdoton kohokohta on ollut Communications coordinator -roolini rakkaassa opiskelijakunnassamme Probba ry:ssä.

Meidän yhteishenkemme on voittamaton.

Veikka Partanen, BScBA-ohjelman opiskelija

Kuinka opintosi Aalto-yliopistossa ovat auttaneet sinua työssäsi valokuvaajana ja sisällöntuottajana?

Kaupallisen alan  perusteiden hallitseminen on tärkeää kaikille yrittäjille, enkä minäkään ole poikkeus. Osaamisen kartuttaminen esimerkiksi brändäyksestä ja  kirjanpidosta ovat auttaneet minua ohjaamaan pientä yritystäni oikeaan suuntaan. Olen tuonut esiin intohimoni valokuvaukseen ensimmäisestä päivästä lähtien, ja olenkin saanut loistavia mahdollisuuksia valokuvauksen tiimoilta, sekä osallistunut todella mielenkiintoisiin projekteihin. Juuri viime viikolla kuvasin videota Aalto-yliopiston kauppakorkeakoululle Helsingissä.

Miksi suosittelisit BScBA-kandidaattiohjelmaa muille opiskelijoille?

Monilla on ennakkoluuloja Mikkeliä kohtaan, sillä kaupungin kuvitellaan olevan kaukana kaikesta ja normaalia pienempi opiskelijakaupunki. Kaikki ennakkoluulot kuitenkin häviävät orientaatioviikon ensimmäisenä päivänä! Koska olemme vähän niin kuin ”omassa kuplassamme”, meidän yhteishenkemme on voittamaton. Meillä on sille jopa oma nimi: Mikkeli Spirit. Voin vahvasti suositella Mikkeliä!

Ovatko opinnot Aalto-yliopistossa ja elämä Mikkelissä muovanneet sinua ihmisenä?

Kyllä, melko paljonkin. Olen saanut lisää itsevarmuutta ja luottamusta omiin kykyihini, ja olen oppinut haastamaan itseäni vielä pidemmälle. Mutta kaikista tärkeimpänä olen oppinut tasapainottamaan opiskelun yliopistossa ja työt yrittäjänä. Aikani Mikkelissä on opettanut, että mikä tahansa on mahdollista, jos sinulta löytyy tarpeeksi intohimoa.

Aalto University International Business -kandidaattiohjelma.jpg

International Business, kauppatieteiden kandidaatti (BScBA, Mikkeli) ja kauppatieteiden maisteri (Otaniemi)

International Business -kandidaattiohjelma (BScBA Program) tarjoaa opiskelijoille laaja-alaista osaamista ja kykyä rakentaa, kehittää ja johtaa yrityksiä kansainvälisellä asenteella. Kansainvälisesti suuntautunut kauppatieteiden kandidaatin tutkinto liiketoiminnan alalta avaa monenlaisia yksityisen ja julkisen sektorin uramahdollisuuksia useilla aloilla ympäri maailman.

Koulutustarjonta

Löydä lisää mielenkiintoista sisältöä sosiaalisen median kanavistamme

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu: