Kauppakorkeakoulu osallistuu vuoden 2022 Positive Impact Rating -arviointiin

Positive Impact Rating (PIR) on kauppakorkeakoulujen kansainvälinen arviointi, jossa opiskelijat arvioivat oman koulunsa toimintaa kestävän kehityksen ja vastuullisuuden osalta. Dekaani Timo Korkeamäki toivoo, että mahdollisimman moni kandidaatti- ja maisteriopiskelija vastaa kyselyyn.
Students outside and Positive Impact Rating logo

Kauppakorkeakoulun kandidaatti- ja maisteriopiskelijat pääsevät jälleen arvioimaan oman koulunsa valmiutta vastata kestävyyshaasteisiin ja muihin yhteiskunnallisiin haasteisiin, sillä koulu osallistuu kauppakorkeakoulujen kansainväliseen Positive Impact Rating (PIR) -arviointiin. Vuoden 2021 PIR-arvioinnissa Kauppakorkeakoulu kipusi toiseksi ylimmälle tasolle.

Opiskelijajärjestöt KY ja Aalto Sustainability Club ja organisoivat tiedonkeruun yhdessä Kauppakorkeakoulun henkilökunnan kanssa jakamalla linkin 1.2.2022 saakka avoinna olevaan arviointikyselyyn muun muassa uutiskirjeissä. Kyselyyn vastaaminen on erinomainen mahdollisuus vaikuttaa koulun kehitykseen ja saada mielipiteensä kuulluksi.

”Yhteiskunnalliset kysymykset ja etenkin kestävä kehitys ovat ensisijaisen tärkeitä. Erityisen tärkeää on, että opiskelijat pääsevät vaikuttamaan näihin ja jakamaan omaa näkemystään, sillä yhä suurempi osa opiskelijoistamme, ellei jopa kaikki, haluavat vaikuttaa yhteiseen tulevaisuuteemme ja olla osa myönteistä muutosta yhteiskunnassamme”, sanoo Helmi Nuortimo, joka vastaa KY:n hallituksessa kestävään kehitykseen liittyvästä työstä.

Kauppakorkeakoulun dekaani Timo Korkeamäki arvostaa mahdollisuutta saada palautetta opiskelijoilta ja toivoo, että mahdollisimman moni kandi- ja maisteriopiskelija vasta kyselyyn.

”PIR-kysely tarjoaa opiskelijoillemme erinomaisen tilaisuuden ilmaista mielipiteensä siitä, miten onnistumme koulussamme käsittelemään kestävään kehitykseen liittyviä kysymyksiä. Odotan kiinnostuneena, miltä opiskelijoiden palaute tästä erittäin tärkeästä aiheesta näyttää tällä kertaa.”

Asiantuntijoiden, kansalaisjärjestöjen ja opiskelijoiden luoma arviointi

PIR-kyselyssä opiskelijoille esitetään sekä monivalintakysymyksiä että avoimia kysymyksiä, jotka koskevat muun muassa koulun opetus- ja toimintakulttuuria ja sitoutumista yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen. Tuloksena Kauppakorkeakoulu saa tiedon omasta sijoittumisestaan viisiportaiselle kestävän kehityksen asteikolle sekä välineitä, joita se voi käyttää kehitystyössään.

”PIR on suunniteltu välineeksi, jonka avulla kaupallista korkeakoulutusta voidaan kehittää ja parantaa. Se auttaa kauppakorkeakouluja ymmärtämään, mitä myönteinen yhteiskunnallinen vaikuttaminen tarkoittaa opiskelijoiden näkökulmasta. PIR korostaa, että parhaissakin kouluissa on parantamisen varaa”, toteaa Positive Impact Rating -järjestön puheenjohtaja Katrin Muff.

PIR-arvioinnin ovat luoneet kaupallisen korkeakoulutuksen asiantuntijat yhdessä maailmanlaajuisten kansalaisjärjestöjen, kuten WWF:n (World Wildlife Fund), Oxfamin ja YK:n Global Compactin kanssa. Myös kansainväliset opiskelijajärjestöt oikos, AIESEC ja Net Impact ovat osa PIR:iä, jota tukevat VIVA Idea ja Fehr Advice.

Vuoden 2022 PIR-arvioinnin tulokset julkaistaan kansainvälisessä tapahtumassa keväällä 2022.

Lisätietoja arvioinnista:

www.positiveimpactrating.org

Lisää aiheesta

Students outside and Positive Impact Rating logo

Kauppakorkeakoulu on mukana Positive Impact Rating -arvioinnissa

Positive Impact Rating (PIR) on kansainvälinen arviointi, jossa kauppakorkeakoulujen opiskelijat arvioivat oman koulunsa valmiutta vastata yhteiskunnallisiin haasteisiin.

Kuvassa näkyvät kaksi opiskelijaa opiskelemassa ja PIR-arvioinnin logo.

Kauppakorkeakoulun opiskelijoilta hyvä arvosana koululleen: ”Kauppiksessa luodaan parempaa maailmaa”

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu on kivunnut toiseksi ylimmälle tasolle kansainvälisessä Positive Impact Rating (PIR) -arvioinnissa, jossa opiskelijat arvioivat oman koulunsa toimintaa kestävän kehityksen ja vastuullisuuden osalta.

URL kopioitu

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Mikkelin kampuksen alumnit juhlistivat International Business -ohjelman 35-vuotista olemassaoloa

Yli 200 BBA-/BScBA-ohjelman alumnia saapui juhliin Kauppakorkeakoululle Otaniemeen.
Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Lahjoittajatarina - Yrjö Sotamaa: ”Yliopiston tukeminen on meidän oman tulevaisuutemme rakentamista”

Professori emeritus on yhä aktiivinen muotoilun vaikuttaja niin kotimaassa kuin kansainvälisellä kentällä. Hän on nykyään myös Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kuukausilahjoittaja.
Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.