Kauppakorkeakoulu jatkaa toisena pohjoismaisten korkeakoulujen joukossa

Financial Timesin ranking vertailee eurooppalaisia kauppakorkeakouluja.

Aalto-yliopiston sijoitus Financial Timesin kauppakorkeakouluja vertailevassa rankingissa oli tänä vuonna 32. (2016: 31.). Ranking on yhteenveto aiemmin tänä vuonna julkaistujen maailmanlaajuisten rankingien tuloksista sisältäen muun muassa maisteriohjelmat, jossa Kauppakorkeakoulun sijoitus oli 45. maailmassa (2016: 51.). Myös Aalto Executive MBA -ohjelma sijoittui hyvin ollen tänä vuonna Euroopassa sijalla 35.

Vuosittain julkaistavassa eurooppalaisten kauppakorkeakoulujen rankingissa mitataan muun muassa valmistuneiden ura- ja palkkakehitystä. Lisäksi kartoitetaan opetuksen kokonaisvaltaista kansainvälisyyttä, kuten opiskelijoiden liikkuvuutta opintojen aikana. Olennainen osa rankingia on kolme vuotta sitten valmistuneille alumneille lähetetty kysely.

”Olen iloinen, että panostuksemme opetukseen ja opiskelijoiden työelämävalmiuksiin näkyvät myös hyvinä ranking-tuloksina”, kiittelee Kauppakorkeakoulun dekaani Ingmar Björkman.

Financial Times European Business School 2017 -ranking julkaistiin 4.12.2017. Rankingissa on tänä vuonna mukana 95 parasta eurooppalaista kauppakorkeakoulua. Pohjoismaalaisista kouluista Stockholm School of Economics sijoittui vähän Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulua paremmin ollen sijalla 27.

Lisätietoja:

European Business Schools 2017 Special Report (rankings.ft.com)
Aalto Executive MBA on Financial Times -lehden (FT) globaalissa vertailussa hienosti Euroopan 35. paras (16.10.2017)

Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Kampus Julkaistu:

Pyörävarkaudet lisääntyneet kampuksella – muista lukita pyöräsi kunnolla

Kevään myötä pyörävarakaudet Aalto-yliopiston kampuksella ovat kasvaneet.
kuva puhelimesta ihmisen kädessä
Mediatiedotteet Julkaistu:

Kuinka helpottaa tekstin näpyttelyä puhelimella? Tutkijat loivat ensi kertaa ihmisen tekstinsyöttöä simuloivan tekoälymallin

Malli auttaa ymmärtämään, mitkä tekijät sujuvoittavat ja mitkä puolestaan vaikeuttavat puhelimen näpyttelyä erilaisilla käyttäjäryhmillä.
Tundramaisema, jossa maassa yläosastaan avoimia tutkimuskammioita.
Mediatiedotteet Julkaistu: