HR Excellence in Research -tunnustukselle jatkoa

Aalto-yliopisto on läpäissyt jälleen Euroopan komission myöntämään tunnustukseen liittyvän auditoinnin.
A man and a woman standing beside a laptop talking

Aalto-yliopiston henkilöstökäytännöt täyttävät edelleen EU:n laatumääräykset, sillä yliopisto on läpäissyt jälleen Euroopan komission HR Excellence in Research -tunnustukseen liittyvän auditoinnin. Aalto-yliopisto sai komission myöntämän tunnustuksen vuonna 2012 ensimmäisenä suomalaisena yliopistona.

HR Excellence in Research on julkinen tunnustus yliopistoille ja tutkimuslaitoksille, jotka ovat mukauttaneet henkilöstöpolitiikkansa ja -käytännöt Euroopan komission laatuperiaatteiden mukaisiksi. Tunnustus osoittaa, että Aalto-yliopisto on sitoutunut rakentamaan tutkijoille turvallisen ja innostavan työympäristön sekä noudattamaan oikeudenmukaisia ja läpinäkyviä tutkijoiden rekrytointi- ja arviointimenettelyjä.

Auditoinnissa tarkastellaan yliopiston HR-käytänteitä seuraavissa kategorioissa.

• Eettiset ja ammatilliset näkökohdat
  • Rekrytointi- ja arviointikäytännöt
  • Työskentelyolosuhteet
  • Henkilöstökoulutus ja kehittymisen tuki

Tällä kertaa vuorossa oli henkilöstökäytäntöjen itsearviointi.Kaikki osa-alueet arvioitiin erittäin toimiksi kiittävin maininnoin. Arviointiraportin mukaan Aalto-yliopisto on onnistunut luomaan tutkijoille houkuttelevan, innostavan ja palkitsevan työympäristön, ja pyrkii myös jatkuvasti kehittämään käytäntöjään. ”Aalto-yliopisto ansaitsee onnittelut ja tunnustuksen tekemästään työstä. Voimme vain neuvoa heitä jatkamaan samaan ansiokkaaseen malliin”.

Seuraavan kerran komissio arvioi henkilöstökäytäntöjä vuonna 2026, jolloin arvioijat tulevat vierailemaan Aaltoon.

Aalto University, Learning@Aalto Assessment for Lifelong Learning, photo Jere Savolainen

Human Resources Excellence - Parhaita henkilöstökäytäntöjä

Aalto-yliopisto on saanut vuonna 2012 Euroopan Komission myöntämän HR Excellence in Research -tunnustuksen ensimmäisenä Suomen yliopistoista. Tällä sivulla on tietoa Aallon HRS4R-prosessista sekä uusimmasta HRS4R-strategiasta ja toimintasuunnitelmasta.

Töihin Aaltoon
People biking in front of Väre and ABloc

Henkilöstöpalveluiden (HR) yhteystiedot

Löydät oman yksikkösi henkilöstöpalveluiden yhteyshenkilön tämän sivun kautta.

Palvelut

Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
Henri Hentilä, Henrik Kahanpää & Alec Wright.
Palkinnot ja tunnustukset, Opinnot Julkaistu:

Mikä on parasta tohtoriopinnoissa? Palkitut sähkötekniikan tohtorit kertovat

Elli Leppänen, Henri Hentilä, Henrik Kahanpää ja Alec Wright palkittiin erinomaisista väitöskirjoista.
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

68 tohtoria ja viisi kunniatohtoria – katso kuvat tekniikan alan tohtoripromootiosta

Vuoden 2024 tekniikan alan juhlallinen tohtoripromootio järjestettiin pe 14.6. Dipolissa.
Tiny plant with text aside Unite! Seed Fund 2024
Palkinnot ja tunnustukset, Yhteistyö Julkaistu:

Unite! Seed Fund 2024: Aalto mukana 13 rahoitusta saaneessa hakemuksessa

Unite! Seed Fund -rahaston tavoitteena on kannustaa ja tukea opettajien, tutkijoiden ja opiskelijoiden yhteistyöhankkeita.