Hae syksyn Designs for a Cooler Planetiin 22.1.2024 mennessä

Kerro miten tutkimuksesi tai projektisi muuttaa maailmaa.
Designs for a Cooler Planet 2024 Open call
Kuva: Kalle Kataila

Designs for a Cooler Planet järjestetään Otaniemessä 6.9.-5.10.2024 jo kuudetta kertaa osana Helsinki Design Weekin virallista ohjelmaa. Tällä kertaa haluamme näyttää, miten aaltolaiset tekevät yhdessä maailmasta paremman paikan ja uskaltavat tähdätä kauas, vaikkei lopputuloksesta ole varmuutta.

Hae mukaan ja näytä, mitä tärkeää ja tavanomaisesta poikkeavaa sinun tutkimuksesi tai projektisi tekee. Sisältö voi olla osa laajempaa tutkimushanketta, opintokurssia tai yksittäinen pienempi projekti.

Voit esitellä ideasi erilaisin keinoin: malleilla, prototyypeillä, laitteilla, materiaalikokeilla, simulaatioilla, visualisoinneilla tai taiteella.

Cooler Planet on kohtaamispaikka, keskustelunherättäjä ja  ikkuna tekijöiden yliopistoon, uusimpiin kokeiluihin, visioihin ja tutkimustuloksiin.

Ehdota alla olevalla hakulomakkeella 22.1.2024 mennessä mukaan näyttelyä tai tapahtumaa, esimerkiksi seminaaria, työpajaa tai tutustumiskierrosta. Lisähakuna etsimme yksittäisiä biomateriaaliprojekteja tai varhaisia materiaalikokeiluja, joita esitellä yhteisnäyttelyssä (alla lisätietoja).

Lisätiedot:

Enni Äijälä, erityisasiantuntija, Outreach, Aalto exhibitions +358 50 359 4810

Kirjaudu sisään tälle sivulle Aalto-tunnuksillasi, niin näet alla hakuohjeet.

People looking at pieces of work at an exhibition.

Designs for a Cooler Planet

Festivaali palaa kampukselle 6.9.–3.10.2024 ja osoittaa, miten voimme muuttaa maailmaa.

Radical creativity illustration: Anna Muchenikova

Radikaali luovuus

Rakennamme vahvan, luovan yhteisön tukemaan uutta ajattelua.

Strategiamme
Designs for a Cooler Planet logo

Designs for a Cooler Planet kohokohdat

Designs for a Cooler Planet -kohokohtia aiemmilta vuosilta

Designs for a Cooler Planet

Neljä iloista henkilöä juo kahvia ulkona ja heiluttaa kameralle.j
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Kahvia kiltahuoneella ja chattia Telegramissa – Pienet teot voivat auttaa psykologisesti turvallisen ilmapiirin luomisessa

Psykologisen turvallisuuden luominen ei ole pelkästään hyödyllistä – se on elintärkeää.
palkalaskija
Yliopisto Julkaistu:

Nokian Renkaat lahjoittaa 200 000 euroa Kauppakorkeakoululle

Lahjoitus on kohdennettu käytettäväksi Nokian Renkaiden ja Jukka Moision stipendeinä ulkomaisiin vaihto-ohjelmiin lähteville maisteriopiskelijoille.
Ville Miikkulainen

Tutustu meihin: Apulaisprofessori Ville Miikkulainen

Ville Miikkulainen siirtyy professoriksi Aalto-yliopiston yliopistonlehtorin tehtävästä.
Liituraitapukuinen mies seisoo betoniseinän edessä kädet taskuissa
Yliopisto Julkaistu:

Vesa Kemppainen: ”Työelämässä tärkeä ominaisuus on mielenkiinto uusia asioita kohtaan”

Alumnitarina: Fiskars Groupin Art Director Vesa Kemppainen pitää tärkeänä työelämätaitona luovuutta ja kykyä luovaan päätöksentekoon. Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun alumnilla on tapana sanoa uusille asioille mieluummin kyllä kuin ei.