Ewald Kibler Entrepreneurship Theory & Practice -lehden toimitusneuvostoon

ET&P on yksi yrittäjyyden alan johtavista julkaisuista.

Assistant Professor Ewald Kibler on kutsuttu yrittäjyyden alan Entrepreneurship Theory & Practice -lehden toimitusneuvostoon, joka on yksi alan johtavista julkaisuista (Financial Times 50).

Julkaisun tavoitteena on julkaista alkuperäisiä tutkimuspapereita, jotka edesauttavat yrittäjyyden alan tutkimuksen kehittymistä. ET&P julkaisee käsitteellisiä ja empiirisiä artikkeleita kohderyhminään akateemiset, konsultit ja lainsäätäjät. Monet artikkeleista sopivat myös opetuskäyttöön.

Ewald Kiblerin yrittäjyyden alan tutkimus on erittäin monitieteellistä; hän hyödyntää teorioita niin psykologiasta, sosiologiasta kuin maantieteestä. Kibler yhdistää tutkimuksessaan kvantitatiivisia ja kvalitatiivisia menetelmiä. Erityisesti seuraavat tutkimusalueet ovat hänen mielenkiintonsa kohteita: yrittäjyysajattelu (Situated Entrepreneurial Thinking), yrittäjyyskulttuuri ja alueellinen kehitys (Entrepreneurship Culture and Regional Development), yhteisöllinen yrittäjyys ja institutionaalinen muutos (Collective Enterprising and Institutional Change), tunteet ja yhteisöllinen yrittäminen (Emotions and Place in Pro-Social Business Venturing), työuran viimeisten vuosien aikainen yrittäjyys (Late-Career Entrepreneurship) ja hyvinvointi (Well-Being).

Lisätietoja:
Ewald Kibler
Assistant Professor, yrittäjyys, johtamisen laitos
Yrittäjyyden ja innovaatiojohtamisen maisteriohjelman johtaja

ET&P: http://onlinelibrary.wiley.com/journal/10.1111/(ISSN)1540-6520

Event information on a yellow to coral gradient background with yellow bubbles and a photo of a colorful event space.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Kaikki aaltolaiset ovat tervetulleita, osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista!
Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Lahjoittajatarina - Yrjö Sotamaa: ”Yliopiston tukeminen on meidän oman tulevaisuutemme rakentamista”

Professori emeritus on yhä aktiivinen muotoilun vaikuttaja niin kotimaassa kuin kansainvälisellä kentällä. Hän on nykyään myös Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kuukausilahjoittaja.
Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

Robotiikka ja autonomiset järjestelmät kehittyvät nopeasti. Algoritmit, jotka kestävät häiriöitä ja epävarmuustekijöitä järjestelmässä ja ympäristössä, ovat kehityksen kannalta kriittisiä.