Energiatehokkuuskilpailu käynnistyy taas - osallistu, vaikuta ja voita!

Osallistu Aallon energiatehokkuuskilpailuun, voita Tespack aurinkopaneelireppu tai 5000€ kehitysrahaa ideallesi!

Aalto-yliopisto järjestää kaudella 2015-2016 toista kertaa Energiatehokkuuskilpailun yhteistyössä Aalto-yliopiston ylioppilaskunnan (AYY) kanssa.

Kilpailussa etsitään uusia ratkaisuja ja parhaita käytäntöjä jokapäiväisen ympäristömme sekä kampusten energiatehokkuuden parantamiseen. Kaikki ideat aina arkisista pienparannuksista laajoihin infrastruktuurikonsepteihin ovat tervetulleita! Tänä vuonna lisäksi erityisteemana on kampusten tilankäytön tehostaminen. Kilpailu on avoin kaikille yliopiston opiskelijoille, henkilökunnalle ja tutkijoille.

Tuomariston suosikkiehdotuksilla on mahdollisuus saada jopa 5 000€ rahoitusta ideoiden jatkokehitystä varten sekä toteuttaa konsepti yhteistyössä Aalto-yliopistokiinteistöjen kanssa. Jokaisen kategorian voittaja palkitaan kotimaisilla ja tyylikkäillä Tespack-aurinkokennotuotteilla. Kaikki kilpailuun hyväksytyt ehdotukset osallistuvat muiden tuotepalkintojen arvontaan!

Pähkinänkuoressa:

Kilpailu kampusten energiatehokkuuden parantamiseksi Aalto-yliopiston opiskelijoille ja koko henkilökunnalle.

Kilpailun aikataulu:

• 09.10.2015        Kilpailun julkistus Energiansäästöviikolla
  • 16.10.2015        Ehdotusten palautuslomake aukeaa
  • 31.01.2016        Ehdotusten viimeinen jättöpäivä
  • 18.03.2016        Tuomariston päätös, palkitseminen

Palkinnot:

• 5 000€ kehitysbudjetti tilankäytön tehostamisen erityisteemassa
  • Tespack Solar Smartpack -reppuja
  • Tespack Mini -aurinkolatureita
  • Varavirtalähteitä mobiililaitteille
  • Yllätystuotepalkintoja

Lisätietoja kilpailusta:

Projektipäällikkö Eeva-Leena Rautama

Aalto Energy Platform

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Saastamoisen säätiön edustajat
Yhteistyö Julkaistu:

Saastamoisen säätiö toimii aktiivisesti edistääkseen tiedettä ja taidetta kansainvälisesti

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja tuen kohdistaminen nuorten hyväksi on säätiölle tärkeää.
Ursula von der Leyen pitämässä avajaispuhetta
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

New European Bauhaus -festivaali toi yhteen Euroopan päättäjiä ja monialaisen kestävän kehityksen asiantuntijoita

Aalto-yliopisto oli mukana New European Bauhaus -festivaalilla kestävää rakentamista käsittelevällä näyttelyllään Time out! Rethinking construction.
Biomateriaaleja
Yhteistyö Julkaistu:

Metsien tuottamaa arvonlisää on mahdollista nostaa merkittävästi

Metsäbiotalouden tiedepaneelin ensimmäisen selvityshankkeen tulokset on julkaistu. Laskelmien mukaan metsien tuottamaa arvonlisää on mahdollista nostaa merkittävästi ilman lisähakkuita: selvityksen mukaan vuonna 2035 Suomen metsistä voitaisiin saavuttaa jopa 15,6 miljardin euron arvonlisä, mikä tarkoittaa 80 % kasvua verrattuna vuoden 2019 tasoon.