Ehdota, miten käyttäisit 13 000 euroa Aalto-yliopiston opiskelijoiden hyvinvointiin!

Jätä ehdotuksesi 29.9.2023 mennessä osallistavan budjetoinnin hankkeeksi parantamaan opiskelijoiden hyvinvointia kampuksella. Toteuttamiskelpoisista ideoista äänestetään voittaja vielä vuoden 2023 aikana.
Otaniemi - kuva Unto Rautio
Kuva: Unto Rautio / Aalto-yliopisto

Vuosittainen, jo perinteeksi muodostunut opiskelijoiden osallistavan budjetoinnin hanke "yksi euro jokaiselle opiskelijalle" on jälleen käynnissä. Tarkoituksena on löytää pienkehityshanke, joka voidaan toteuttaa tiiviillä aikataululla kampukselle. Käytössämme on 13 000 euroa yliopiston budjetista.

Onko sinulla jo mielessäsi sopiva kehitysidea?

Jätäthän ideasi meille 29.9. mennessä tällä lomakkeella tai jättämällä viestisi tämän sivun loppuun (vaatii kirjautumisen).

Voit etsiä inspiraatiota ideallesi Aalto-yliopiston kaikista kolmesta arvosta; vastuullisuus, rohkeus ja yhteistyö. Otathan myös huomioon ideasi inklusiivisuuden, saavutettavuuden ja kestävyyden. Viime vuonna osallistavan budjetoinnin toteutettavaksi projektiksi äänestettiin torkkumiskapselit, joita asennettiin sekä Kandidaattikeskuksen U-siipeen että Oppimiskeskuksen Makerspace-tilan lähettyville. Opiskelijat voivat varata torkkumiskapselin käyttöönsä Aalto Space -sovelluksella, ja levätä hetken vaikka keskellä päivää luentojen välillä.

Mikä tekee ideasta toteuttamiskelpoisen?

• Ehdotuksen toteuttamisen ei tulisi vaatia laajamittaisia rakennustöitä, perustuksia tai rakennuslupia.
  • Ehdotus pitää pystyä toteuttamaan Aalto-yliopiston omistamilla mailla. Tästä linkistä pääset tutustumaan karttaan, johon yliopiston kiinteistöt ja alueet on merkitty.

Jätäthän ideasi tällä lomakkeella tai keskusteluun uutisen alle (vaatii kirjautumisen) 29.9.2023 mennessä. Projektitiimi käsittelee ehdotukset, ja toteuttamiskelpoisista ideoista järjestetään loppuvuonna kaikille kampuksen käyttäjille avoin äänestys. Voittajaksi äänestetty ehdotus toteutetaan kevään-kesän 2024 aikana.

Tarvittaessa lisätietoja antaa Aapo Pihkala (projektipäällikkö, ACRE), [email protected]

Torkkumiskapselit äänestettiin voittoon

Vuoden 2022 osallistavan budjetoinnin äänestyksen voittaja selvisi marraskuun lopussa. Lepääminen nousi tänä vuonna voiton teemaksi.

Väre building in Otaniemi campus

Opiskelijoiden osallistavan budjetoinnin äänestys ratkesi – voittajaksi valittiin puutarhapenkit

Keväällä 2021 Aalto-yliopiston opiskelijoilta kysyttiin, miten he haluaisivat käyttää 12 000 euroa yliopiston budjetista kampuksen kehittämiseen opiskelijoiden hyvinvoinnin näkökulmasta.

kampus kesällä

Osallistavan budjetoinnin projekti huipentui iloiseen istutustyöpajaan

"Yksi euro jokaiselle opiskelijalle" -osallistavan budjetoinnin projekti huipentui toukokuun puolivälissä pidettyyn istutustyöpajaan uusien puutarhapenkkien äärellä. Osallistava budjetointi jatkuu uuden projektin muodossa myös tänä syksynä.

Istutustyöpaja

Anna palautetta sivusta

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
Path in the Laajalahti nature area
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Hyvinvointireitti Otaniemen kampuksella

Viidestä pisteestä koostuvan hyvinvointireitin teemoina ovat tunteiden havainnointi, luontosuhteen vaaliminen, kehollisuus, rauhoittuminen ja kohtuullisuuden pohdinta
Mediterranean salad
Kampus, Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Vastaa ravintolakyselyyn 11. - 17.3.2024

Kyselyyn vastanneiden kesken arvotaan mm. lounaslippuja. Kyselyn toteuttaa Aalto-yliopiston ravintolatoimikunta.
Two students standing next to a train studying a map.
Opinnot Julkaistu:

Hyppää Unite!-junan kyytiin Barcelonasta Grenobleen - hae mukaan 7.4. mennessä

Opi kestävästä liikkuvuudesta ja kehitä kulttuurien välistä osaamistasi Unite!-junassa.