Ehdota Kampuksen kestävän kehityksen sankaria 2023!

Aalto-yliopiston Kestävä kampus -tiimi etsii jo seitsemättä kertaa kampuksen kestävän kehityksen sankaria. Jätä ehdotuksesi meille 8.9.2023 mennessä.
Campus Sustainability Champion logo

Ehdota Kestävä kampus -tiimille toimijaa, henkilöä tai tekoa, joka on muuttanut toimintaympäristöämme Otaniemessä kestävämmäksi. Ehdotus voi olla konkreettinen teko, esimerkillinen toiminta tai muu asia, mikä on innostanut ja edistänyt Aalto-yliopiston ja sen kampuksen kestävän kehityksen tavoitteiden saavuttamista. Pienilläkin teoilla on merkitystä!

Tänä vuonna kilpailun teemana on “Belonging” eli sosiaalinen kestävyys ja yhteisöllisyys kampuksella. Voittava ehdotus voi liittyä esimerkiksi opetukseen, tutkimukseen tai taiteeseen, monikulttuurisuuteen, luonnon monimuotoisuuteen tai olla vaikkapa uusi aloite kohti yhteisöllisempää kampusta.

Ehdota Kampuksen kestävän kehityksen sankaria tällä lomakkeella 8.9.2023 mennessä!

Kampuksen kestävän kehityksen sankari -palkinto jaetaan nyt seitsemättä kertaa. Viime vuonna voittajaksi valittiin Kipsari-ravintolat. Kunniamaininnat keräsi Sasha Spurna, Space 21-konsepti sekä Bioblitz-tapahtuma.

Voittajalle on luvassa pieni teemaan sopiva palkinto sekä isosti mainetta ja näkyvyyttä kampuksen kestävän kehityksen edistäjänä. Palkinto jaetaan ACRE-päivän yhteydessä lokakuussa 2023.

Aalto Lush Greenery

Kestävä kampus -tiimi

Aalto-yhteisön eri toimintojen edustajista koostuvan Kestävä kampus -tiimin päätehtävänä on edistää kampuksen kestävää kehitystä niin ekologisen, sosiaalisen kuin taloudellisen vastuun näkökulmista.

Kestävä kehitys
ACRE jumala

ACRE-päivä 5.10.2023

Tule mukaan syksyn innostavimpaan kampustapahtumaan osana Aalto Wellbeing Weekiä! Tuhtia kampusasiaa, lounasta ja kahvia tarjolla.

Sustainability champion logo

Vegaanius valttina Kestävän kampuksen sankarin 2022 valinnassa

Kestävän kampuksen sankari valittiin jo kuudennen kerran. Voittaja julkistettiin 13.10. pidettynä ACRE-päivänä.

Anna palautetta sivusta

Aalto Space mockup ravintolatarjonnasta
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Ravintolapalvelut Aalto Spaceen - testaa ja voita!

Testaa, löydätkö kampuksen ravintolat Aalto Space -sovelluksesta ja voita kesäisiä palkintoja.
Tulevaisuuden uran pohtimisessa käytetään luovuutta.
Opinnot Julkaistu:

Uramuotoilukurssilla pysähdytään oppimaan itsestä ja pohtimaan tulevaisuutta

Career Design Lab tukee opiskelijoiden siirtymää työelämään. Avain kestävään tulevaisuuden työhön on ennakkoluuloton ja luova tapa muotoilla uraa.
Poikkeustilanne-kuvitus
Kampus, Poikkeustilanteet, Yliopisto Julkaistu:

Kesä tuo muutoksia Aalto-yliopiston metroasemalle

Aalto-yliopiston metroaseman muutostyöt sulkevat sisäänkäyntejä kesällä 2024.
Piano Top Loungessa
Kampus, Yhteistyö, Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Opiskelijat päättivät: kaksi yhteiskäyttöistä pianoa saapui kampukselle

Aalto-yliopiston opiskelijoiden osallistavan budjetoinnin projektin voittajaksi nousi yhteiskäyttöinen piano.