Vegaanius valttina Kestävän kampuksen sankarin 2022 valinnassa

Kestävän kampuksen sankari valittiin jo kuudennen kerran. Voittaja julkistettiin 13.10. pidettynä ACRE-päivänä.
Sustainability champion logo

Otaniemen kampuksen Kipsari-ravintolat (Väre ja Studio) valittiin Kestävän kampuksen sankareiksi 2022. Valinnan merkittävin syy oli se, että Kipsari tarjoaa vain vegaaniruokaa, mikä on ilmaston kannalta kestävä valinta. Lisäksi Kipsari toimii kaikkien kampuksen ravintoloiden edelläkävijänä siinä, että vegaaniruoat voivat olla maukkaita ja suosittuja. Kipsarin toiminta on myös yhteiskunnallisesti kestävää opiskelijaomisteisena ravintolana.

ACRE-päivänä jaettiin lisäksi kolme kestävän kampuksen kunniamainintaa. Kunniamaininnan saivat Space21-konsepti, Sasha Spurná sekä Bioblitz-tapahtuma Otaniemen kampuksella.

Kestävän kampuksen sankariksi saatiin tänäkin vuonna useita ehdotuksia, joista Kestävä kampus -tiimi äänesti voittajan ja kunniamaininnan saaneet ehdokkaat. Viime vuonna Kestävän kampuksen sankariksi valittiin Otaniemen lehmuskujat.

Sustainability champion winners
Kestävän kampuksen sankarit 2022. Meeri Karvinen, Hanna Paulomäki, Sasha Spurná, Alex Vahero, Jason Selvarajan ja Riikka Mäkikoskela.
Campus sustainability champion 2021

Yllättävä voittaja Kestävän kampuksen sankariksi 2021

Kestävän kampuksen sankari valittiin jo viidennen kerran.

Aalto Lush Greenery

Kestävä kampus -tiimi

Aalto-yhteisön eri toimintojen edustajista koostuvan Kestävä kampus -tiimin päätehtävänä on edistää kampuksen kestävää kehitystä niin ekologisen, sosiaalisen kuin taloudellisen vastuun näkökulmista.

Kestävä kehitys

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Kampus Julkaistu:

Pyörävarkaudet lisääntyneet kampuksella – muista lukita pyöräsi kunnolla

Kevään myötä pyörävarakaudet Aalto-yliopiston kampuksella ovat kasvaneet.