Uutiset

Danske Bank Kauppakorkeakoulun Premium Partneriksi

Yhteistyössä painottuvat digitalisaatio ja kansainvälistyminen ja sen kautta halutaan luoda entistä tiiviimmät suhteet opiskelijoihin.

‒ Olemme todella iloisia, että saimme Danske Bankin Kauppakorkeakoulun Premium Partneriksi, sanoo Kauppakorkeakoulun ulkoisista suhteista vastaava Jonna Söderholm.

‒ Danske Bank on kansainvälisillä markkinoilla toimiva pankki, mikä tekee yhteistyöstä erityisen hedelmällistä opiskelijoillemme. Kansainvälisyyden lisäksi Danske on tunnettu pankkina, joka panostaa vahvasti digitalisaatioon. Tämän uskomme tuovan monipuolisia mahdollisuuksia nyt alkavaan yhteistyöhön, Söderholm jatkaa.

Huhtikuussa solmittu partneruus tarkoittaa, että partneriohjelman kautta yritys tulee opiskelijoille tutuksi hyvin monimuotoisen toiminnan kautta. Yhteistyömahdollisuudet Danske Bankin kanssa ovat laajat: pankki tarjoaa mahdollisuuksia yhtä lailla investoinneista, yrityspuolesta kuin digitaalisista sovelluksista kiinnostuneille.

‒ Meistä on upeaa päästä työskentelemään opiskelijoiden kanssa. Lähdimme yhteistyöhön nimenomaan Aalto-yliopiston monipuolisuuden takia: toivomme pääsevämme keskustelemaan laajasti eri työtehtäviin tähtäävien opiskelijoiden kanssa, Danske Bank Suomen toimitusjohtaja Risto Tornivaara toteaa.

Yhteistyöhön kuuluu, että partneriyritys pääsee osaksi opetusta esimerkiksi erilaisten case-tehtävien kautta. Danske Bank aikoo toteuttaa myös opiskelijoiden kanssa räätälöityjä opiskelijaprojekteja, joissa opiskelijat ratkovat jonkin yrityksen asettaman haasteen akateemisessa ohjauksessa. Tämän lisäksi pankki osallistuu myös opiskelijoille tarjottaviin työnhaun koulutuksiin. Osallistuminen cv-klinikoille, LinkedIn-koulutuksiin ja case-haastatteluihin on tärkeä ja oleellinen osa yhteistyötä ja keskustelua opiskelijoiden kanssa.

‒ Yhteistyössämme tulee painottumaan projektit sekä Danske Bank Suomen että Tanskassa sijaitsevan pääkonttorimme kanssa. Haluamme tarjota opiskelijoille mahdollisuuden tutustua pankkiin mahdollisimman monista eri näkökulmista, Tornivaara toteaa.

Partneriohjelman kautta yritykset pääsevät tekemään pitkäjänteistä yhteistyötä Kauppakorkeakoulun kanssa monella eri osa-alueella. Työnantajamielikuvan kehittäminen, opetukseen osallistuminen, tutkimusyhteistyö esimerkiksi opiskelijaprojektien yhteydessä sekä vierailuluennoitsijana toimiminen ovat kaikki esimerkkejä mahdollisista yhteistyön tavoista. Tällä hetkellä ohjelman piirissä on 13 yritystä.

Lisätietoja:

Jonna Söderholm
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu
Päällikkö, ulkoiset suhteet
[email protected]
p. 040 353 8417

Risto Tornivaara
Danske Bank Suomi
Toimitusjohtaja
p. 010 546 6675

  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu

Lisää tästä aiheesta

Otaniemi campus above / photo: Aalto University, Matti Ahlgren
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Yli 300 yritysjohtajaa kertoi koronakriisin vaikutuksista: jäädytettyjä laajentumistoimia, kiihtynyttä innovaatiotoimintaa ja uusia osaamistarpeita

Kriisin ensivaiheesta on selvitty hyvin, mutta pitkän aikavälin kasvun tiellä on ongelmia, käy ilmi Aalto-yliopiston tuoreesta tutkimuksesta. Tutkijoiden mukaan erityisesti osaamisesta on muodostumassa yritysten uudistumisen pullonkaula.
Aalto Töölön juhlasali
Kampus, Mediatiedotteet Julkaistu:

Aalto-yliopisto Töölö -rakennuksen peruskorjaus palautti 1950-luvun hengen

Kauppakorkeakoulun entinen päärakennus Runeberginkadulla uudistui vanhaa kunnioittaen moderniksi oppimisympäristöksi.
Bakteerien valmistamaa nanoselluloosaa
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tutkijat valjastivat bakteerit sokerilla ja proteiinilla käyviksi 3D-tulostimiksi

Bakteerit muodostivat räätälöityjä nanonselluloosarakenteita äärimmäisen vettähylkivän pinnan ohjaamina. Ainutlaatuista materiaalia voidaan käyttää esimerkiksi kudosvaurioiden korjaamisessa.
Amsterdamin konserttisali
Mediatiedotteet Julkaistu:

Konserttisalin soinnin tunnistaminen on luultua hankalampaa – testaa itse, pystytkö siihen vain musiikin perusteella

Soiton voimakkuus vaikuttaa paljon siihen, miten kuulija kokee salin akustiikan. Volyymi vaikuttaa myös tunteisiin: mitä enemmän se vaihtelee, sitä vahvempia tunnekokemuksia kuulijat saavat.