Asiakaspalvelu nousee uusiin korkeuksiin Slush-tapahtumassa

Aalto Ventures Program koulutti Slushiin tuhat vapaaehtoista.
Bruce Oreck johdattaa opiskelijat asiakaspalvelun saloihin.

Kurssin vetäjä Bruce Oreck on kaikille opiskelijoille tuttu. Hän on ollut Yhdysvaltain Suomen-suurlähettiläs jo vuodesta 2009. Tänä syksynä Oreck on kuitenkin ollut Aalto-yliopiston isossa luentosalissa eri roolissa: opettamassa Aalto Ventures Programin kurssia asiakaspalvelusta.

Häntä on kurssille saapunut kuuntelemaan useita satoja opiskelijoita, jotka ovat ilmoittautuneet työskentelemään vapaaehtoisina 18.–19. marraskuuta järjestettävässä Slush-tapahtumassa.

Jos asiakaspalvelu ei kuulosta kiinnostavalta, siihen on helppo motivoida pienellä asenteenmuutoksella. Seurauksena hyvästä kokemuksesta tapahtumasta voi tulla sekä asiakkaalle että asiakasta palvelevalle henkilölle upea elämys, lupaa Aalto Ventures Programin kurssimateriaali.

- Opetamme vapaaehtoisille uudenlaista ja positiivista asennetta asiakaspalveluun, sanoo Bruce Oreck.

- Tämä on ensisijaisesti kokeellinen kurssi. Sen tarkoituksena on johdattaa opiskelijat mukavuusalueensa ulkopuolelle, jotta he voivat ymmärtää, miltä poikkeuksellinen asiakaspalvelukokemus tuntuu. Kurssi valmistaa vapaaehtoisia Slushin olosuhteisiin, Oreck jatkaa.

Eräänäkin marraskuun iltapäivänä opetus alkaa hyvin konkreettisella harjoituksella. Kaikki opiskelijat ohjataan istumaan salin etuosaan. Tehtävänä on muodostaa kymmenhenkiset ryhmät. Jokainen ryhmä saa greipin. Oreck ja Will Cardwell, kurssin toinen opettaja, näyttävät, mitä greipillä tehdään: se asetetaan kaulan alle, kaulakuoppaan. Sitten, ilman auttamista ja ilman käsiä, greippi siirretään parin kaulan alle. Näyttää varsin mielenkiintoiselta, kun kymmenet ihmiset ovat tehtävän parissa samanaikaisesti ja yrittävät saada greipin siirrosta mahdollisimman hyvän asiakaspalvelukokemuksen molemmille.

Slushiin odotetaan saapuvan 10 000 kävijää, ja vapaaehtoiset opiskelijat pääsevät testaamaan taitojaan hyvin konkreettisesti.

Oreck tekee kierrosta salissa, ja kyselee yksittäisiltä opiskelijoilta, miksi he ilmoittautuivat vapaaehtoiseksi Slushiin?

- Haluan nähdä Slushin, sanoo yksi.

- Haluan tietää, millaista siellä on, toteaa toinen.

- Nämä ovat hyviä tavoitteita, mutta vääriä vastauksia. Totuus on, että te olette täällä, koska teidän motivaationne avulla Slush 2014 tulee olemaan maailman paras tapahtuma. Sinä olet poikkeuksellinen yksilö, ja kun sinä vapaaehtoisesti viet tämän poikkeuksellisuutesi Slushiin, siitä tulee poikkeuksellinen tapahtuma, valmentaa Oreck. Hän valaa intoa opiskelijoihin, jotka vaikuttavat sopivan vastaanottavaisilta.

Slush järjestetään lähes täysin opiskelijavoimin

Slushista on muutamassa vuodessa kasvanut Pohjois-Euroopan suurin kasvuyritystapahtuma. Slush tuo yhteen rahoittajia, yrittäjiä ja yrittäjyydestä kiinnostuneita kehittämään positiivista, yrittäjyyttä tukevaa yhteistyötä ja asiantuntijuutta. Mukana on myös satoja opiskelijoita vapaaehtoistehtävissä. Ammattimaisesti tehty tapahtuma järjestetään suurelta osin opiskelijavoimin.

Slush on lähtöisin opiskelijoiden yrittäjyysyhteisöstä Aalto Entrepreneurship Societysta (Aaltoes) ja Aalto-yliopiston tiloissa toimivasta yrityskiihdyttämö Startup Saunasta.

kuva: Mikko Raskinen

Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.