Asiakaskyselyn antia: näitä asioita kehitämme vastausten perusteella

Aalto-yliopiston oppimiskeskuksessa toteutettiin asiakaskysely alkuvuodesta 2023 ja saimme yhteensä 1711 vastausta. Kyselyssä kartoitettiin asiakkaiden kokemuksia Oppimiskeskuksen tarjoamista palveluista ja tiloista. Suuri kiitos kaikille asiakaskyselyyn vastanneille!
Learning Centre graphics

Oppimiskeskuksen nettisivuille on asiakaskyselyn perusteella koostettu usein kysytyt kysymykset -sivu. Sivulla on pyritty vastaamaan asiakaskyselyssä esiin tulleisiin kommentteihin ja kysymyksiin. Alla kerromme, miten pyrimme parantamaan kyselyssä esiin nousseita ehdotuksia.

Hiljainen lukusali

• Opastusta tilan käyttötarkoituksesta on lisätty ja selkeytetty. Toisen kerroksen lukusali on hiljaiseen opiskeluun ja työskentelyyn tarkoitettu tila.
  • Tarvittaessa lukusaliin johtavat liukuovet voidaan sulkea melun vähentämiseksi.Poistumisteitä ei kuitenkaan voida turvallisuussyistä sulkea.

Makerspace-kerroksen työtilat

• Makerspace-kerroksessa tehdään muutostöitä kevään ja kesän 2024 aikana, kun Aalto Studios muuttaa uuteen Marsio-rakennukseen. Suunnittelussa huomioidaan asiakkaiden toiveet ryhmätyötiloista ja opiskelupaikosta.

Tilojen siisteys

• Roska- ja pullonkeräysastioiden määrää on lisätty.

Lukittavat kaapit

• Lokeroiden lukot on korjattu kesän aikana.

Makerspace-kerroksen sähköisten tiivishyllyjen käytön haasteellisuus

• Hyllyjen päätyihin on lisätty ohjeet hyllyjen käyttöä helpottamaan

Palveluviestinnän kehittäminen

• Sosiaalisen median viestintää on lisätty pandemia-ajan jälkeen
  • Erityisesti lukukausien alussa tiedotamme Oppimiskeskuksen toiminnasta niin uusille kuin vanhoillekin opiskelijoille
  • Jatkossa tiedotamme säännöllisesti kirjastopalveluista

Aaltodoc-opinnäyteportaali

• Aalto Thesis Database laajentui opiskelijoiden käytettäväksi IT-luokkiin ja henkilökunnan käytettäväksi henkilökohtaisiin työasemiin. Aalto Thesis Database mahdollistaa entistä laajemman pääsyn sellaisiin opinnäytteisiin, jotka eivät ole avoimia Aaltodocissa.
  • Aaltodocin käyttöliittymä muuttuu nykyaikaisemmaksi, käytettävyys paranee ja ohjeet päivittyvät loppuvuoden 2023 aikana.

Teemme tulevaisuudessakin asiakaskyselyitä ja toivomme asiakkaidemme antavan meille aktiivisesti palautetta palveluistamme. Oppimiskeskuksen tarjoamiin palveluihin voit tutustua tarkemmin Oppimiskeskuksen verkkosivuilla.

Professori Maria Sammalkorpi

Tutustu meihin: Professori Maria Sammalkorpi

Sammalkorpi on väitellyt tohtoriksi Teknillisestä korkeakoulusta vuonna 2004. Väiteltyään Sammalkorpi on toiminut tutkijana mm. Princetonin ja Yalen yliopistoissa sekä Aalto-yliopistossa.
bakteereja ohjataan magneettikentän avulla
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Fyysikot saivat bakteerit uimaan lähes täydellisissä riveissä

Bakteerien ohjaaminen onnistui magneettikentän avulla. Löytö auttaa ymmärtämään bakteeripopulaatioiden käyttäytymistä ja voi jatkossa auttaa esimerkiksi kehittämään uuden sukupolven materiaaleja, joista kaavaillaan apua muun muassa lääkkeiden kohdennettuun kuljettamiseen kehon sisällä.
2020 rajanylitykset pohjoismaissa
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tutkijat loivat ainutlaatuisen ennustemallin kuvaamaan pandemian leviämistä maiden rajojen yli

Pohjoismainen yhteishanke pureutui koronaviruksen leviämiseen vuonna 2020. Tutkimuksen avulla voidaan jatkossa ennakoida paremmin, milloin ja mitkä matkustusrajoitukset ovat pandemiaolosuhteissa tarkoituksenmukaisia.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.