Aalto-yliopistoon haki 9 984 kevään yhteishaussa – aloituspaikka tarjolla 1 505 opiskelijalle

Korkeakoulujen valtakunnallisen yhteishaun tulokset on julkaistu Opintopolku-palvelussa.

Kauppatieteiden alan tulokset julkaistiin 27.6.2017 ja tekniikan ja taiteiden alojen tulokset on julkaistu tänään 28.6.2017. Hakijat voivat tarkistaa oman valintatilanteensa kirjautumalla Oma Opintopolku -palveluun osoitteessa www.opintopolku.fi. Lisäksi Opetushallitus lähettää sähköpostitse kaikille hakijoille tuloskirjeet tämän viikon perjantaihin mennessä.

Huhtikuun alussa päättyneessä valtakunnallisessa yhteishaussa Aalto-yliopiston tekniikan hakukohteisiin haki 5 656 henkilöä. Tekniikan alan suosituimmat hakukohteet olivat tietotekniikka sekä kone- ja rakennustekniikka. Kauppatieteiden alalle haki yhteensä 4 603 hakijaa: suomenkieliseen kandidaattiohjelmaan haki 3 861 henkilöä ja englanninkieliseen International Business -ohjelmaan Mikkelissä 742 henkilöä. Taiteiden alalla hakijoita oli 2 060 ja suosituimmat hakukohteet olivat visuaalisen viestinnän muotoilu sekä kuvataidekasvatus.

Sama henkilö on voinut hakea usealle eri alalle ja useaan hakukohteeseen. Yhteensä eri hakijoita kaikkiin Aalto-yliopiston hakukohteisiin oli 9 984. Vastaava hakijoiden lukumäärä vuonna 2016 oli 9 606 eli hakijamäärä nousi 3,9 %. Aalto-yliopiston oli valinnut ensisijaiseksi hakutoiveekseen 61,4 % hakijoista.

Vuoden 2017 yhteishaussa on Aallon kandidaattiohjelmissa kaiken kaikkiaan 1 505 aloituspaikkaa, joista 292 kauppatieteiden ohjelmassa Otaniemessä Espoossa ja 85 International Business -ohjelmassa Mikkelissä, 1 007 tekniikan alalla ja 121 taiteiden alalla. Valtakunnallisessa Opintopolku-palvelussa tehtävä sijoitteluajo tuo jokaiselle hakijalle yhden opiskelupaikan. Sijoitteluajo kattaa kaikki yhteishaun hakukohteet yliopistoissa ja ammattikorkeakouluissa, ja se päättyy 14.8.2017. Tämän vuoksi lopullinen hyväksyttyjen uusien opiskelijoiden määrä on selvillä vasta sitten, kun kaikki paikat on vastaanotettu.

Lisätietoa Aalto-yliopiston uusille opiskelijoille löytyy opiskelijoiden intranetistä, Intosta (into.aalto.fi).

Lisätietoja:
Eija Zitting
oppimispalveluiden päällikkö

Milla Vaisto-Oinonen
ulkoisten asiakkaiden palvelujen päällikkö
puh. 050 362 8880

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun laskentatoimen maisteriopiskelija Milja Mieskolainen oli jo aiemmin pohtinut hakemista harjoitteluun Euroopan Unioniin, mutta oli ajatellut harjoittelupaikan saamisen olevan liian haastavaa. Keväällä 2023 hän kuitenkin huomasi ilmoituksen harjoittelupaikoista ja päätti kokeilla hakemista, sillä avoinna oli kiinnostava paikka talouden hallinnan ja EMUn valvontayksikössä. Hakeminenkaan ei osoittautunut vaikeaksi. Milja haki paikkaa, sai sen ja harjoittelu Euroopan Parlamentissa alkoi lokakuussa.
Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.
Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Italialaisen muotoilijan ja japanilaisen arkkitehdin suomalaisesta kulttuurista inspiroitunutta yhteistyötä nähdään Salone del Mobile -messuilla Milanossa huhtikuussa. INTERDEPENDENCE-näyttelyssä on esillä myös muita projekteja Aallosta.