Aalto-yliopistoon haki 9 984 kevään yhteishaussa – aloituspaikka tarjolla 1 505 opiskelijalle

Korkeakoulujen valtakunnallisen yhteishaun tulokset on julkaistu Opintopolku-palvelussa.

Kauppatieteiden alan tulokset julkaistiin 27.6.2017 ja tekniikan ja taiteiden alojen tulokset on julkaistu tänään 28.6.2017. Hakijat voivat tarkistaa oman valintatilanteensa kirjautumalla Oma Opintopolku -palveluun osoitteessa www.opintopolku.fi. Lisäksi Opetushallitus lähettää sähköpostitse kaikille hakijoille tuloskirjeet tämän viikon perjantaihin mennessä.

Huhtikuun alussa päättyneessä valtakunnallisessa yhteishaussa Aalto-yliopiston tekniikan hakukohteisiin haki 5 656 henkilöä. Tekniikan alan suosituimmat hakukohteet olivat tietotekniikka sekä kone- ja rakennustekniikka. Kauppatieteiden alalle haki yhteensä 4 603 hakijaa: suomenkieliseen kandidaattiohjelmaan haki 3 861 henkilöä ja englanninkieliseen International Business -ohjelmaan Mikkelissä 742 henkilöä. Taiteiden alalla hakijoita oli 2 060 ja suosituimmat hakukohteet olivat visuaalisen viestinnän muotoilu sekä kuvataidekasvatus.

Sama henkilö on voinut hakea usealle eri alalle ja useaan hakukohteeseen. Yhteensä eri hakijoita kaikkiin Aalto-yliopiston hakukohteisiin oli 9 984. Vastaava hakijoiden lukumäärä vuonna 2016 oli 9 606 eli hakijamäärä nousi 3,9 %. Aalto-yliopiston oli valinnut ensisijaiseksi hakutoiveekseen 61,4 % hakijoista.

Vuoden 2017 yhteishaussa on Aallon kandidaattiohjelmissa kaiken kaikkiaan 1 505 aloituspaikkaa, joista 292 kauppatieteiden ohjelmassa Otaniemessä Espoossa ja 85 International Business -ohjelmassa Mikkelissä, 1 007 tekniikan alalla ja 121 taiteiden alalla. Valtakunnallisessa Opintopolku-palvelussa tehtävä sijoitteluajo tuo jokaiselle hakijalle yhden opiskelupaikan. Sijoitteluajo kattaa kaikki yhteishaun hakukohteet yliopistoissa ja ammattikorkeakouluissa, ja se päättyy 14.8.2017. Tämän vuoksi lopullinen hyväksyttyjen uusien opiskelijoiden määrä on selvillä vasta sitten, kun kaikki paikat on vastaanotettu.

Lisätietoa Aalto-yliopiston uusille opiskelijoille löytyy opiskelijoiden intranetistä, Intosta (into.aalto.fi).

Lisätietoja:
Eija Zitting
oppimispalveluiden päällikkö

Milla Vaisto-Oinonen
ulkoisten asiakkaiden palvelujen päällikkö
puh. 050 362 8880

Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Syksyinen kampusalue

Syksyn 2024 avoimen yliopiston kurssit on nyt julkaistu

Syksyn kurssien ilmoittautuminen alkaa aikaisintaan elokuussa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.