Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun Mikkelin kampuksen opiskelijat työllistyvät hyvin oman alansa tehtäviin

Osa kauppakorkeakoulun Mikkelin kampuksen englanninkielisen International Business -kandidaattiohjelman opiskelijoista työllistyy hyvin oman alansa tehtäviin jo kandidaattiopintojen viimeisenä opiskeluvuonna.

Moni lukiolainen miettii viimeistään abikeväänä koulutusalan ja koulutusohjelman valitsemista. Päätökseen vaikuttavat myös työllistymismahdollisuudet opintojen aikana ja valmistumisen jälkeen. Osa Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun Mikkelin kampuksen englanninkielisen International Business -kandidaattiohjelman (BScBA-ohjelma) opiskelijoista työllistyy hyvin oman alansa tehtäviin jo kandidaattiopintojen viimeisenä opiskeluvuonna saaden tärkeää kokemusta maisterivaiheen opintoja ja tulevaisuuden uraa varten.

Aalto-yliopiston ura- ja rekrytointipalveluiden mukaan 96 % valmistuneista kauppatieteiden maistereista on tyytyväisiä tutkintoonsa työllistymisen näkökulmasta ja jopa 83% opiskelijoista työllistyy ennen valmistumista (Aalto-yliopiston ura- ja rekrytointipalvelut 2018).

pettiina
BScBA-ohjelman kolmannen vuoden kandidaattiopiskelija Pettiina Niiranen työskentelee tällä hetkellä viestintäharjoittelijana Liikenne- ja viestintäministeriössä.

Syksyllä maisteriopinnot aloittava kolmannen vuoden kandidaattiopiskelija Pettiina Niiranen työllistyi heti ulkomaanvaihtojaksonsa jälkeen ja hän työskentelee tällä hetkellä viestintäharjoittelijana Liikenne- ja viestintäministeriössä.

“Kiinnostuin jo opintojen aikana viestintään ja ympäristöön liittyvistä asioista. Mikkelin kampuksen IB-kandidaattiohjelman opinnoissa on käsitelty hyvin yritysten kehittämistä niin taloudellisesta, kansainvälisestä kuin ekologisesta näkökulmasta, joista on ollut hyötyä nykyisessä työssäni, sillä Liikenne- ja viestintäministeriön yhtenä tavoitteena on kehittää liikennealaa ympäristöystävällisemmäksi. Mikkelissä vastasin myös opiskelijajärjestömme Probban viestinnästä, jonka uskon olleen myös hyödyksi tätä harjoittelupaikkaa hakiessa. Työssäni olen päässyt työskentelemään muun muassa päästöjen vähentämisen ja älykkäiden liikennejärjestelmien parissa, jonka kautta olen oppinut paljon liikennealan kestävästä kehityksestä, joka varmasti auttaa minua, kun siirryn syksyllä opiskelemaan Creative Sustainibility -maisteriohjelmaan Otaniemen kampukselle.”

Julia_Reponen_BScBA_Program_Mikkeli_campus
Julia Reponen uskoo, että työskentelystä Ghostilla on myös hyötyä maisterivaiheen opinnoissa. Julia aloittaa opinnot syksyllä Information & Service Management -maisteriohjelmassa.

Kolmannen vuoden kandidaattiopiskelija Julia Reponen työskentelee puolestaan innovaatioihin ja yritysten kasvuun liittyvissä tehtävissä Ghostilla.

”Mikkelissä sekä vaihtojakson aikana Kiinassa suoritin paljon kansainvälisten yritysten innovaatiotoimintaan ja strategiseen johtamiseen liittyviä kursseja. Kursseilla olen oppinut arvokkaita teoreettisia taitoja ja käytännön asioita liittyen liiketoiminnan kehittämiseen. Olin onnekas, kun pääsin harjoittelijaksi heti vaihdon jälkeen yritykseen, joka keskittyy kasvustrategioihin muun muassa palveluinnovaatioiden avulla. Yritys on kohtalaisen pieni, joten olen päässyt tekemään kaikkea analysoinnista ja markkinoinnista työpajojen pitämiseen ja asiakkaiden haastatteluihin. IB-kandidaattiohjelmassa opiskelu on ollut hyödyllistä työssäni, koska projektipohjainen työ vaatii tehokkuutta ja kykyä hahmottaa kokonaisuudet nopeasti.”

Lisää International Business -kandidaattiohjelman opiskelijoiden harjoittelu- ja uratarinoita löydät ohjelman Facebook-sivuilta (@BScBAMikkeli) tai Instagramista (@aaltomikkeli). Lisätietoa ohjelmasta aalto.fi/studies/mikkeli

Aalto University International Business -kandidaattiohjelma.jpg

International Business, kauppatieteiden kandidaatti (BScBA, Mikkeli) ja kauppatieteiden maisteri (Otaniemi)

International Business -kandidaattiohjelma (BScBA Program) tarjoaa opiskelijoille laaja-alaista osaamista ja kykyä rakentaa, kehittää ja johtaa yrityksiä kansainvälisellä asenteella. Kansainvälisesti suuntautunut kauppatieteiden kandidaatin tutkinto liiketoiminnan alalta avaa monenlaisia yksityisen ja julkisen sektorin uramahdollisuuksia useilla aloilla ympäri maailman.

Koulutustarjonta

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Verkkosivusto tarjoaa työkaluja opiskelijatiimien tukemiseen koko projektikurssin ajan.
Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Mikkelin kampuksen alumnit juhlistivat International Business -ohjelman 35-vuotista olemassaoloa

Yli 200 BBA-/BScBA-ohjelman alumnia saapui juhliin Kauppakorkeakoululle Otaniemeen.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Visuaalisen viestinnän muotoilun opiskelijat ja professori palkittiin Vuoden Huiput -gaalassa, jossa juhlittiin parasta suomalaista luovaa suunnittelua.
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.