Aalto-yliopisto maailman kärkeä yhteisjulkaisuissa yritysten kanssa
Aalto-yliopisto sijoittui sijalle 14 maailmassa Leidenin yliopiston julkaisemassa CWTS Leiden Rankingissä, jossa mitattiin yliopiston yhdessä yritysten kanssa tekemien tutkimusjulkaisujen osuutta sen kaikista julkaisuista. Viime vuonna Aalto-yliopiston sijoitus tällä osa-alueella oli 16.
Ranking vertailee yliopistoja usealla eri tavalla. Päävertailussa tutkittiin, kuinka suuri osuus yliopiston julkaisuista kuuluu omalla alallaan siteeratuimpien 10 prosentin joukkoon. Aallon sijoitus tässä vertailussa oli 350.
Leiden-ranking perustuu yliopistojen bibliometrisiin julkaisutietoihin Web of Science -tietokannassa vuosina 2010–2013. Rankingissä oli mukana ne 750 yliopistoa ympäri maailman, joilla oli tarkastelujaksolla eniten julkaisuja tietokannassa.
Lue lisää rankingistä www.leidenranking.com
- Julkaistu:
- Päivitetty:
Lue lisää uutisia

Creative Demo Day -tapahtuma kokosi Aallon ja UniArtsin taiteen ja luovan teknologian innovaatioita Otaniemeen
Aalto Digital Creatives ja Uniarts Hubin esihautomo-ohjelmat yhdistivät voimansa Creative Demo Day -tapahtumassa Otaniemessä.
Opiskelija auttoi Maj ja Tor Nessling -säätiötä kehittämään kestävän kehityksen palkintogaalan asiakaspolkua
Sininen Pallo -tapahtuman myyntivalttien määrittely oli opiskelijan ensimmäisiä tehtäviä.
Henry Tirri: Teknologialiiketoiminnan skaalaaminen vaatii vahvaa strategista ja psykologista osaamista
Hyvä professori tai liiketoimintajohtaja jakaa viisautta, joka karttuu vain vuosien myötä.