Aalto-yliopisto allekirjoitti kestävän kehityksen tavoitteiden sitoumuksen

Allekirjoituksella Aalto sitoutuu ensimmäisenä yliopistona Suomessa edistämään YK:n kestävän kehityksen tavoitteita toiminnassaan.
Kuva: Pinja Valja

Aalto on allekirjoittanut yliopistojen kansainvälisen kestävän kehityksen tavoitteiden (Sustainable Development Goals) sitoumuksen ensimmäisenä yliopistona Suomessa. Allekirjoituksella Aalto sitoutuu edistämään YK:n kestävän kehityksen tavoitteita osana opetusta, tutkimusta, innovaatiotoimintaa ja kampuskehitystä.

Sitoumus on yliopistojen ja korkeakoulujen yhteinen vastine YK:n kestävän kehityksen tavoitteille, ja sen tavoitteena on vahvistaa yliopistojen merkittävää roolia Agenda 2030 -tavoitteiden saavuttamisessa. Jo kymmenet oppilaitokset ympäri maailmaa ovat allekirjoittaneet sitoumuksen.

”Yliopistojen tehtävä on kouluttaa tulevaisuuden tekijöitä, jotka ovat avainasemassa kestävämmän maailman rakentamisessa. Kannamme Aalto-yhteisönä suurta yhteiskunnallista vastuuta, ja meillä on kunnianhimoiset tavoitteet kestävän kehityksen edistämiseksi tutkimuksen ja koulutuksen kautta”, sanoo Aalto-yliopiston rehtori Ilkka Niemelä. ”Uskon yhteistyön voimaan tavoitteiden saavuttamisessa – siksi haluamme rakentaa kestävää tulevaisuutta yhteistyössä kumppaneidemme kanssa sekä Suomessa että maailmalla.”

Aallon kestävän kehityksen verkosto edistää alan monitieteistä tutkimusta ja opetusta sekä sitoumuksen toteuttamista osana kaikkea yliopiston toimintaa. Myös Aalto-yliopiston johtama pohjoismaisten yliopistojen kestävän kehityksen verkosto NSCN on sitoumuksen kumppani.

Lisätiedot:

www.sdgaccord.org
www.aalto.fi/sustainability

Sirkku Linna
Kehitysjohtaja
+358 400 515 346

Meri Löyttyniemi
Kestävän kehityksen erityisasiantuntija
+358 50 313 7549

Digital Education Council
Yhteistyö Julkaistu:

Kauppakorkeakoulu Digital Education Councilin jäseneksi

Allianssilla on yhteinen visio kestävän kehityksen edistämiseksi korkeakoulutuksessa.
Pöydällä kipsimallin tekovälineitä
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Käsikirja johdattaa keramiikan maailmaan

Keramiikan käsikirja johdattaa lukijan kaikkiin saven kanssa työskentelyyn liittyviin aiheisiin tekstien, kuvien, kuvituksien, animaatioiden ja videoiden avulla.
Räätälöity opiskelijaprojekti Hiltille, projektiryhmä päätöstapaamisessa
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijat auttoivat Hiltiä ymmärtämään sen asiakkaiden taloudellista päätöksentekoa

Hilti (Suomi) Oy ja Kauppakorkeakoulu yhdistivät voimansa selvittääkseen Hiltin työkalupalvelun taloudellisia vaikutuksia sekä kehittääkseen palvelun myyntiprosessia asiakasyritysten talousjohdon kanssa.
Aalto Digital Creatives Batch 5 Kickoff iWing/Agrid/Aalto 12032024
Mediatiedotteet Julkaistu:

Aalto Digital Creatives -ohjelmaan valittiin 14 ideaa

Aalto-yliopiston viides luovien alojen esihautomo-ohjelma alkoi Aalto Startup Centerissä 12.3.2024.