Aalto Festival esittelee opiskelijoiden oivalluksia

Aalto-yliopiston toukokuu on yleisötapahtumia täynnä.
aalto_festival_2017_banner-700x400_fi_fi.png

Aalto Festival tarjoaa näyttelyitä, luentoja, seminaareja, näytöksiä ja gaaloja – yhteensä lähes sata eri tapahtumaa, jotka esittelevät luovan yhteistyön tuloksia eri aloilta. Tutustu Aalto Festivalin monipuoliseen ohjelmaan verkossa ja mobiilisovelluksessa, festarit ovat käynnissä nyt!

Poimintoja seminaareista

”Kulttuuri syö strategian aamiaiseksi” ja muita bisneksen herkkupaloja. International Design Business Management -maisteriohjelman opiskelijat esittelevät innovatiivisia yritysprojekteja sekä monialaisen yhteistyön hyötyjä ja haasteita. Kahdeksan kuukautta kestänyt intensiivinen työ, luovuus ja eri puolilla maailmaa tehty tutkimus yhdistyvät, kun ryhmät esittelevät loppuratkaisuja yrityskumppaneille sekä muulle yleisölle. IDBM Impact perjantaina 19.5. kello 9.30–18, Valkoinen sali, Aleksanterinkatu 16, Helsinki. Tilaisuus on englanninkielinen.

”Valtion viranhaltija 2.0” – millainen on virkamiestyön tulevaisuus? Opiskelijat haastavat julkisen sektorin käytäntöjä Design for Government -kurssilla, jonka yhteistyökumppaneina ovat valtioneuvoston kanslia ja viisi muuta ministeriötä. Kurssilla on pohdittu virkamiestyön tulevaisuutta sekä ratkottu elintarviketuotannon ja -jakelun haasteita kiertotalouden näkökulmasta. Työryhmät esittelevät ratkaisuehdotuksensa loppuseminaarissa tiistaina 23.5. kello 9–12, Valkoinen sali, Aleksanterinkatu 16, Helsinki. Tilaisuus on englanninkielinen.

Avoimet ovet Start-Up Centerissä. Iltapäivän aikana voi tutustua tiloihin ja yrittäjiin, kuulla tuoreet yritystarinat ja Aallon uutiset, nauttia musiikista ja tarjoiluista. Aalto Start-Up Center Spring Festival tiistaina 23.5. kello 14–17, Aalto Start-Up Center, Maarintie 6, Espoo. Tilaisuus on englanninkielinen.

Miten pakata konjakkia, mausteita ja muita aromaattisia aineita uudella tavoin? Pack-Age -sivuaineen monitieteiset designtiimit esittelevät innovatiivisia pakkauksiaan yrityskumppaneille ja yleisölle keskiviikkona 24.5. kello 13–16. Pack-Age Show, Aalto Design Factory, Betonimiehenkuja 5 C, Espoo. Tilaisuus on englanninkielinen.

Tieto näkyväksi – mutta miten? Tiedon kuvallista esittämistä ja informaatiomuotoilua käsittelevä Visualizing Knowledge -seminaari kokoaa yhteen tieteen, taiteen, journalismin ja muotoilun aiheita sekä asiantuntijoita eri puolilta maailmaa maanantaina 29.5. kello 9–17, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu, Runeberginkatu 14–16, Helsinki. Tilaisuus on englanninkielinen.

Lisätietoja:

Aalto Festival 2017 (aaltofestival.fi)

Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Vidha Saumyan teos, jossa groteskeja ihmishahmoja

Aalto ARTSin alumni Vidha Samyan teos esillä Venetsian biennaalissa 2024

Metallikuutio, jota kädet koskettaa