Aallon opiskelijat ja työnantajaorganisaatiot kohtasivat virtuaalisesti Aalto Talent Expo Online -rekrytointimessuilla

”Todella hyvä! Tätä enemmän opiskelijoille tulevaisuudessa ja nimenomaan virtuaalisesti, kun ei muita häiriötekijöitä ympärillä.”

- Opiskelija
Two women sitting by a computer looking at a video chat

Kontaktointi- ja rekrytointitapahtuma Aalto Talent Expo Online (https://www.aalto.fi/en/talent-expo) järjestettiin virtuaalisesti 12.-14.1.2021. Messuohjelmaan sisältyi huimat 66 webinaaria, noin 200 yksittäistä 1:1 videotapaamista sekä yli sata CV- ja LinkedIn -klinikka-, pikamentorointi- ja portfolioarviointisessiota. Osallistuneet työnantajaorganisaatiot julkaisivat myös tapahtuman yhteydessä työpaikkailmoituksia, kesätyöpaikkoja, harjoittelupaikkoja ja opinnäytetyötoimeksiantoja. Eri tapahtumien sivuilla vierailtiin kymmeniä tuhansia kertoja ja opiskelijoita osallistui sekä avoimiin että ilmoittautumisen vaativiin tapahtumiin runsaasti. Myös Aallon JobTeaseriin (https://aalto.fi/jobteaser) saatiin tammikuun ensimmäisillä viikoilla lähes tuhat uutta käyttäjää!

”Loistava mahdollisuus erottua joukosta työnhaussa.”

- Opiskelija

Tammikuun rekrytointitapahtumassa oli mukana 60 työnantajaorganisaatiota Aallon eri koulujen aloilta. Opiskelijat ja työnantajat kokivat erityisen arvokkaaksi ohjelmanumeroksi 1:1 videotapaamiset. Tapaamisissa opiskelijoilla ja työnantajilla oli mahdollisuus keskustella uramahdollisuuksista virtuaalisesti ilman häiriötekijöitä. Myös webinaareissa ja kesätöiden esittelytilaisuuksissa riitti innokkaita vierailijoita.

”Webinaarit antoivat kattavamman kuvauksen kesä/osa-aikais- paikoista kuin mitä yritysten normaaleista työilmoituksista yleensä saa.”

- Opiskelija

Seuraavaa Aalto Talent Expoa suunnitellaan syksylle 2021. Tapahtuma toteutetaan koronatilanteesta riippuen joko fyysisenä live-tapahtumana, virtuaalisesti tai hybridimallilla. Aalto Talent Expo -tiimi kiittää kaikkia osallistuneita opiskelijoita, työnantajia ja järjestelyissä mukana olleita tahoja menestyksekkäistä messuista!

Ville Hakulinen

Messukoordinaattori

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Aalto-yliopisto järjestää Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 yhdessä Avoimen tieteen ja tutkimuksen kansallisen koordinaation ja Teknologian tutkimuskeskus VTT:n kanssa.
Saastamoisen säätiön edustajat
Yhteistyö Julkaistu:

Saastamoisen säätiö toimii aktiivisesti edistääkseen tiedettä ja taidetta kansainvälisesti

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja tuen kohdistaminen nuorten hyväksi on säätiölle tärkeää.
Ursula von der Leyen pitämässä avajaispuhetta
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

New European Bauhaus -festivaali toi yhteen Euroopan päättäjiä ja monialaisen kestävän kehityksen asiantuntijoita

Aalto-yliopisto oli mukana New European Bauhaus -festivaalilla kestävää rakentamista käsittelevällä näyttelyllään Time out! Rethinking construction.
Olli Ikkana in Otaniemi, photo by Lasse Lecklin.

Bioinspiroituja värejä ja olosuhteisiin sopeutuvia materiaaleja – Professori Olli Ikkalan kolmas EU-hanke pohjaa eläviin systeemeihin

Teknillisen fysiikan professori Olli Ikkala on saanut kolmannen kerran Euroopan tutkimusneuvoston Advanced Grant -rahoituksen. Rahoituksen suuruus on 2,5 miljoonaa euroa, ja hanke kestää viisi vuotta.