13 000 euroa opiskelijoiden hyvinvointiin - äänestä parasta ideaa!

Syyskuussa 2022 opiskelijat saivat ideoida, miten yliopiston tulisi käyttää 13 000 euroa opiskelijoiden hyvinvoinnin parantamiseen kampuksella. Nyt on aika äänestää parasta ideaa toteutettavaksi kevään 2023 aikana.
Kampuspyörä
Kuva: Unto Rautio / Aalto-yliopisto

Lukuvuoden 2022 alkaessa Aalto-yliopiston opiskelijoilta kysyttiin, miten he haluaisivat käyttää 13 000 euroa yliopiston budjetista kampuksen pienkehittämiseen teemana hyvinvointi kampuksella. Ideointi perustui "yksi euro jokaiselle opiskelijalle" -osallistavan budjetin projektiin, joka järjestettiin viime vuonna ensimmäisen kerran. Tavoitteena on yhä kehittää kampusta osallistamalla opiskelijat päätöksentekoon.

Ideoita saatiin yhteensä 44 sekä aalto.fi:ssä käydyn keskustelun että Webropol -lomakkeen kautta. "Kiitos kaikille ideointiin osallistuneille opiskelijoille! Saimme hienoja, mielikuvituksellisia ehdotuksia laidasta laitaan. Osaa äänestyksen ulkopuolelle jääneistä ideoista edistetäänkin jo yliopiston päivittäisessä toiminnassa. Kaikki ideat huomioidaan ja kaikki äänestyksen ulkopuolelle jääneet ehdotukset välitimme kyseisistä asioista vastaaville tahoille", sanoo Aalto-yliopiston suunnittelupäällikkö Raili Pönni.

Projektin järjestäjät (edustajat yliopistosta, ACREsta sekä AYY:stä) valitsivat viisi ehdotusta äänestettäväksi. Jatkoon valituissa ehdotuksissa toteutui ideoinnin tärkeimmät kriteerit, eli opiskelijoiden hyvinvoinnin edistäminen, inklusiivisuus, saavutettavuus, kestävyys, budjettiraami ja toteutuksen aikataulu.

Lisätietoja osallistavan budjetoinnin projektista antaa ACREn projektipäällikkö Aapo Pihkala, [email protected].

Äänestä parasta ideaa 30.11.2022 mennessä!

Nyt on aika äänestää, mikä jatkoon valituista ideoista toteutetaan kampuksella kevään 2023 aikana. Äänestä parasta ideaa täällä (äänestyslomake).

Voittaja julkistetaan vuoden 2023 alussa. Voit tutustua äänestettäviin ehdotuksiin alla.

Viisi ehdotusta 13 000 euron käyttämiseen

Tutustu äänestettäviin ehdotuksiin perusteluineen alla.

kampus kesällä

Opiskelijoiden osallistavan budjetoinnin äänestys ratkesi – voittajaksi valittiin puutarhapenkit

Keväällä 2021 Aalto-yliopiston opiskelijoilta kysyttiin, miten he haluaisivat käyttää 12 000 euroa yliopiston budjetista kampuksen kehittämiseen opiskelijoiden hyvinvoinnin näkökulmasta.

Istutustyöpaja

Osallistavan budjetoinnin projekti huipentui iloiseen istutustyöpajaan

"Yksi euro jokaiselle opiskelijalle" -osallistavan budjetoinnin projekti huipentui toukokuun puolivälissä pidettyyn istutustyöpajaan uusien puutarhapenkkien äärellä. Osallistava budjetointi jatkuu uuden projektin muodossa myös tänä syksynä.

Students with bicycles in Otaniemi

Aalto-yliopistokiinteistöt - ACRE

Aalto-yliopistokiinteistöt (ACRE) ylläpitää, kehittää ja vuokraa Aalto-yliopiston tiloja Otaniemessä ja Töölössä. Luomme uusia konsepteja ja yhteiskäyttöisiä tiloja myös yliopiston ulkopuolisille tahoille muodostaen Otaniemestä ainutlaatuisen yhteistyökeskittymän ja maailman innostavimman kampuksen.

Kampus

Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Kampus Julkaistu:

Pyörävarkaudet lisääntyneet kampuksella – muista lukita pyöräsi kunnolla

Kevään myötä pyörävarakaudet Aalto-yliopiston kampuksella ovat kasvaneet.
Kesäinen Otaniemen rantanäkymä, jossa Aalto-yliopiston logo ja tapahtuman nimi sekä VTT:n ja Avoimen tieteen logot.
Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Avoimen tieteen kesäpäivät pidetään Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksella ja Zoomissa 3.–4.6. Ilmoittauduthan 3.5. mennessä!
Aalto-yliopiston valaistu logo. Juhlavieraita logon takana tarkastelemassa radioantennia.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Metsähovin radio-observatorion 50-vuotisjuhla - kurkkaa kuvia tapahtumasta

Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatorio täytti tänä vuonna 50 vuotta. Observatorion syntymäpäivänä, torstaina 11. huhtikuuta, juhlavieraat kokoontuivat observatoriolle juhlistamaan menneitä vuosikymmeniä radioastronomisen tutkimuksen parissa.
Vuoden 2023 kunniatohtorit
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.